CÂȚI BANI vor scoate arădenii din buzunar pentru TAXA SPECIALĂ DE SALUBRIZARE și ce pot face dacă nu sunt de acord

CÂȚI BANI vor scoate arădenii din buzunar pentru TAXA SPECIALĂ DE SALUBRIZARE și ce pot face dacă nu sunt de acord

Primăria Municipiului Arad anunță că începând de luni, 26.03.2018, la intrarea în Palatul Administrativ sunt afişate două proiecte de hotărâre de CLM foarte importante pentru arădeni.

Este vorba despre:

  1. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Arad nr. 351/2015 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2016- inițiativa primarului.
  1. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 303/2016 pentru aprobarea Regulamentului de acces și circulația utilajelor și a autovehiculelor de transport marfă cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 t în municipiul Arad- inițiativa primarului.

Primul proiect se referă la taxa specială de salubrizare, care va avea următorul cuantum pentru anul 2018:
a) pentru utilizatorii persoane fizice:
– taxa specială datorată pentru colectarea separată și transportul separat al deșeurilor municipale este de 10
lei/persoană/lună;
b) pentru utilizatorii persoane juridice:
– taxa specială datorată pentru colectarea separată și transportul separat al deșeurilor municipale este de 185 lei/mc.

De asemenea, proiectul mai prevede că „După stabilirea și identificarea persoanelor fizice/juridice beneficiare ale serviciului public de salubrizare care nu au încheiat contractul de prestări servicii, operatorul serviciului de salubrizare procedează la notificarea acestora, solicitând prezența acestora la sediul operatorului în vederea încheierii contractului de prestări servicii, în termen de 10 zile de la data comunicării notificării. (…..) În cazul în care persoanele notificate nu se prezintă în vederea semnării contractului ori refuză semnarea acestuia, operatorul serviciului de salubrizare stabilește și comunică lunar Primăriei Municipiului Arad-Direcția Tehnică până cel târziu în data de 5 a fiecărei luni pentru luna precedentă, situația beneficiarilor identificați fără contract de prestări serviciu, în vederea instituirii, în sarcina acestora a taxei speciale”. Mai multe informații se găsesc în proiectul de hotărârePH Modif.- complet. HCLM Arad nr. 3512015 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2016

Până la data de 6 aprilie 2018, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente. Informaţii suplimentare pot fi solicitate între orele 8 şi 18, la Serviciul Relaţii cu Publicul, camera 5.

Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.

  1. Am asa o nelamurire. Daca inca este un proiect, pe ce baza sau plimbat reprezentantii firmei de salubritate pe la firme, ca sa incheie contracte. Noi inca avem contracte cu firma veche, care inca ridica gunoiul. Si in plus, la persoane juridice pe ce baza stabilesc cantitatea. Sunt multe firme mici, cu 1-2 angajati, care nu produc gunoi aproape deloc. Inainte aveam posibilitatea sa platim pentru 0,5 metri cubi, desi nu se face nici pe departe atat gunoi. Acesti noi reprezentanti ne-au spus ca cantitatea minima este de 0,75 metri cubi, ca asa au stabilit ei la ochi, dupa volumul pubelelor. Apoi, oameni buni. Acele pubele se pot umple intr-o saptamana, doua sau abia intr-o luna-doua. Ce faceti, ne obligati sa producem gunoi cu forta. Macar, la firmele mici, care nu produc gunoi decat foarte putin, lasati-le in continuare varianta de 0,5 metri cubi.

    Raspunde

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.