Ce măsuri se vor lua pentru gestionarea situației cânilor fără stăpân din municipiu

Ce măsuri se vor lua pentru gestionarea situației cânilor fără stăpân din municipiu

În cadrul ședinței publice extraordinare de astăzi a Consiliului Local Municipal a fost adoptat proiectul privind unele măsuri de asigurare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad.

Acest serviciu de gestionare a cânilor fără stăpân a fost atribuit Gospodăririi Comunale. Consilierul local Ilie Cheșa a declarat că grupul PSD-ALDE se va abține de la vot deoarece tarifele negociate de Primărie cu Gospodărirea Comunală sunt prea mari, chiar mai mari decât la alte firme private. De asemenea, consilierul local independent Marin Lupaș, a spus că au fost foarte multe propuneri din partea cetățenilor privind situația câinilor fără stăpân, care trebuie luate în considerare.

O reprezentantă a societății civile a luat cuvântul și a venit cu o serie de propuneri, precum organizarea de târguri de adopții pentru câinii fără stăpân, colaborarea cu ONG-uri, mai mult spațiu la adăpostul pentru câini și finalizarea recensământului acestora pentru a cunoaște exact situația și pentru a preveni înmulțirea necontrolată.

Președintele de ședință, Bogdan Boca, a declarat că o parte din aceste propuneri se regăsesc și în proiectul de hotărâre, care a fost adoptat astăzi cu 15 voturi pentru.

Serviciul pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad urmăreşte: reducerea numărului de câini fără stăpân, ameliorarea sănătăţii şi bunăstării câinilor din adăposturi, stoparea înmulţirii necontrolate a câinilor de rasă comună, prevenirea abandonului şi al pierderii câinilor,  facilitarea recuperării câinilor pierduţi,  reducerea apariţiei rabiei şi  reducerea riscurilor asupra sănătăţii oamenilor, precum şi prevenirea agresivităţii asupra oamenilor şi animalelor.

Câinii comunitari vor fi ridicaţi de pe spaţiile verzi, căile de acces şi drumurile publice din municipiul Arad, de pe terenurile virane sau orice alte locaţii la solicitarea autorităţii contractante. Capturarea (prinderea) câinilor fără stăpân se realizează pe baza reclamaţiilor scrise sau telefonice ale persoanelor fizice sau juridice, adresate fie dispeceratului operatorului serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad, fie prin sesizări şi reclamaţii scrise înregistrate la Serviciul Relații cu publicul, cam.5, Bdul Revoluției, nr.75, anunță municipalitatea.

Obligatoriu sesizarea trebuie să conţină datele de contact ale petentului (numele, adresa de domiciliu, număr de telefon) precum şi date explicite cu privire la evenimentul reclamat (situaţie existentă, adresă, elementele de identificare a câinilor ce fac obiectul sesizării/reclamaţiei etc.).

Programul de lucru în relaţiile cu publicul al adăpostului pentru câinii fără stăpân din municipiul Arad este zilnic de luni până vineri, în intevalul orar 10.00-18.00, iar duminica şi în sărbătorile legale, adăpostul este închis publicului vizitator.

În ultima sâmbătă a fiecărei luni, în intervalul orar 10.00 – 14.00, se va organiza „Târgul de adopţie canină”.

Proiectul privind măsurile de asigurare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân se poate studia aici: 1 PH din 24 04 2018 nr. 77 0 caini fara stapan

 

 

Loading...

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.