CFR asigură asistenţă GRATUITĂ persoanelor cu DIZABILITĂŢI

CFR asigură asistenţă GRATUITĂ persoanelor cu DIZABILITĂŢI

Persoanelor cu mobilitate redusă li se asigură de către CFR Călători, gratuit, servicii de asistenţă pentru persoanele cu dizabilităţi.

Pentru persoanele cu mobilitate redusă(PMR) CFR Călători asigură, gratuit, în anumite staţii  şi în anumite trenuri în trafic intern şi internaţional, următoarele tipuri de servicii:

  1.  Asistenţă (în staţiile de plecare, de destinaţie şi în staţiile de schimbare a trenurilor, după caz) adaptată dizabilităţii fiecărui călător.
  2. Servicii suplimentare:
  •   îmbarcarea şi debarcarea persoanelor în scaun cu rotile pliabil sau nu, cu sau fără însoţitor, prin soluţii diferite în funcţie de greutatea acestuia
  •  însoţirea în incinta staţiei CF şi până la îmbarcarea în tren a persoanelor nevăzătoare, cu deficienţe de vedere sau de auz şi a persoanelor cu handicap mental
  •  însoţirea de la coborârea din tren până la ieşirea din staţie a persoanelor nevăzătoare, cu deficienţe de vedere sau de auz şi a persoanelor cu handicap mental
  1. Rezervarea locurilor speciale în trenurile în care există locuri dedicate transportului PMR.
  2. Asistenţă la bordul trenurilor în circulaţie

CFR Călători oferă servicii de asistenţă la toate trenurile de rang superior (IC şi IR), numai între staţiile deschise acestui tip de transport, pentru toate categoriile PMR, cu excepţia persoanelor cu dizabilitate motorie în scaun cu rotile nepliabil. Pentru persoanele cu dizabilitate motorie în scaun cu rotile nepliabil, se asigură servicii de asistenţă numai la clasa a II-a , numai între staţiile deschise acestui tip de transport şi doar la anumite trenuri.

Lista trenurilor în care CFR Călători sigură servicii de asistență pentru persoanele cu dizabilitate motorie în scaun cu rotile nepliabil:

Serviciile menţionate mai sus sunt asigurate pentru următoarele categorii de persoane cu mobilitate redusă:

  1. Persoane cu dizabilitate motorie în scaun cu rotile
  2. Persoane fără vedere – orbi
  3. Persoane cu dizabilitate motorie
  4. Persoane cu deficienţe de auz
  5. Persoane cu deficienţe de vedere
  6. Persoane cu handicap mental

Pentru a beneficia de serviciile specifice aferente dizabilităţii dvs. pentru călătoria pe calea ferată, este necesar să le solicitaţi cel mai târziu cu 48 ore înainte de data călătoriei, cu precizarea tuturor detaliilor necesare (date de identificare, dizabilitate, servicii necesare etc.) astfel:

o       prin completarea formularului tipizat disponibil în punctele de vânzare ale CFR Călători sau alţi distribuitori autorizaţi,

sau

o       prin  completarea on-line a cererii de servicii PMR: https://bilete.cfrcalatori.ro/prm/cerere.aspx?Ing=ro

Este important să ştiţi că puteţi solicita servicii de asistenţă şi în cazul în care deţineţi legitimaţii de călătorie şi rezervări în trafic internaţional cu urcare, schimbare de tren sau coborâre într-o staţie de pe teritoriul României, prezentând aceste legitimaţii la depunerea cererii de asistenţă, fiind necesară completarea unui formular tipizat corespunzător sub îndrumarea personalului din ghişeu.

Lista stațiilor care asigură astfel de servicii:

 

Sursa: CFR Călători

 

 

 

 

 

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.