Gheorghe Falcă, acuzat că a ÎNCĂLCAT LEGEA! CUM a fost făcută MAJORAREA taxelor

Gheorghe Falcă, acuzat că a ÎNCĂLCAT LEGEA! CUM a fost făcută MAJORAREA taxelor

USR Arad atacă în instanță majorarea taxelor locale.

USR Arad a atacat la instanța de contencios administrativ hotărârea Consiliului Local Municipal numărul 511/21.12.2017, prin care în Arad sunt majorate cu 25% impozitele pe locuințele persoanelor fizice și cu aproximativ 5% cele pe terenuri.

Adoptarea acestui act de către administrația locală arădeană s-a făcut cu încălcarea flagrantă a legii numărul 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, susțin reprezentanții USR Arad. Această lege impune autorităților administrației publice, conform prevederilor articolului 7, obligația de a afișa pe site-ul și la sediul propriu proiectul de hotărâre, cu cel puțin 30 de zile lucrătoare înainte de a fi supus spre avizare și apoi adoptat. În cazul de față, proiectul a fost afișat în data de 8 decembrie 2017 și a fost adoptat cu multă grabă, după numai 9 zile lucrătoare, pe 21 decembrie 2017.

Reamintim că primarul Aradului a inițiat un proiect de hotărâre prin care sunt majorate cu 25% impozitele plătite de persoanele fizice pentru clădirile rezidențiale și totodată crește impozitul pe terenurile cu construcții.

„Această măsură plasează Aradul între municipiile cu cele mai ridicate impozite din România și este total nejustificată în condițiile în care gradul de utilizare a veniturilor colectate la bugetul local este deosebit de redus, primăria și instituțiile arondate cheltuind pe primele 11 luni ale lui 2017 cu 130 de milioane mai puțin decât veniturile încasate. Ne vom opune acestei inițiative a edilului șef, arădenii nu trebuie să scoată mai mulți bani din buzunar pentru a-i da unei administrații ineficiente și risipitoare. Legat de modul de adoptare a acestor majorări de taxe, primarul Aradului fie nu cunoaște legea, fie o încalcă cu bună știință. Pe fondul problemei, trebuie spus că numeroase alte municipii au luat fața Aradului, administrând eficient impozite aflate la jumătate față de ceea ce plătim noi”, afirmă Sergiu Vlad, deputat USR Arad.

Loading...
  1. Legea 52/2003
    Art. 7
    (1) In cadrul procedurilor de elaborare a proiectelor de acte normative autoritatea administratiei publice are obligatia sa publice un anunt referitor la aceasta actiune in site-ul propriu, sa-l afiseze la sediul propriu, intr-un spatiu accesibil publicului, si sa-l transmita catre mass-media centrala sau lcoala, dupa caz. autoritatea administratiei publice va transmite proiectele de acte normative tuturor persoanelor care au depus o cerere pentru primirea acestor informatii.
    (2) Anuntul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ va fi adus la cunostinta publicului, in conditiile alin. (1), cu cel putin 30 de zile lucratoare inainte de supunerea spre avizare de catre autoritatile publice. anuntul va cuprinde: data afisarii, o nota de fundamentre, o expunere de motive, un referat de aprobare privind necesitatea adoptarii actului normativ propus, un studiu de impact si/sau de fezabilitate, dupa caz, textul complet al proiectului actului respectiv, precum si termenul-limita, locul si modalitatea in care cei interesati pot trimite in scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind actul normativ.
    (3) Anuntul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ cu relevanta asupra mediului de afaceri se transmite de catre initiator asociatiilor de afaceri si altor asociatii legal constituite, pe domenii specifice de activitate, in termenul prevazut la alin. (2).
    (4) La publicarea anuntului, autoritatea administratiei publice va stabili o perioada de cel putin 10 zile calendaristice pentru proiectele de acte normative prevazute la alin. (2), pentru a primi in scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice.
    (5) Propunerile, sugestiile sau opiniile cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice se vor consemna intr-un registru, mentionandu-se data primirii, persoana si datele de contact de la care s-a primit propunerea, opinia sau recomandarea.
    (6) Persoanele sau organizatiile interesate care transmit in scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se refera, mentionand data trimiterii si datele de contact ale expeditorului.
    (7) Conducatorul autoritatii publice va desemna o persoana din cadrul institutiei, responsabila pentru relatia cu societatea civila, care sa primeasca propunerile, sugestiile sau opiniile persoanelor interesate cu privire la proiectul de act normativ propus.
    (8) Proiectul de act normativ se transmite spre analiza si avizare autoritatilor publice interesate numai dupa definitivare, pe baza observatiilor si propunerilor formulate potrivit alin. (4).
    (9) Autoritatea publica in cauza este obligata sa decida organizarea unei intalniri inc are sa se dezbata public proiectul de act normativ, daca acest lucru a fost cerut in scris de catre o asociatie legal constituita sau de catre o alta autoritate publica.
    (10) Dezbaterile publice se vor desfasura dupa urmatoarele reguli:
    a) autoritatea publica responsabila, prin persoana desemnata conform alin. (7), va organiza intalnirea, va publica pe site-ul propriu si va afisa la sediul propriu, alaturi de documentele mentionate la alin. (2), si modalitatea de colectare a recomandarilor, modalitatea de inscriere si luare a cuvantului, timpul alocat luarii cuvantului si orice alte detalii de desfasurare a dezbaterii publice prin care se asigura dreptul la libera exprimare al oricarui cetatean interesat;
    b) dezbaterea publica se va incheia in momentul in care toti solicitantii inscrisi la cuvant si-au exprimat recomandarile cu referire concreta doar la proiectul de act normativ in discutie;
    c) la dezbaterea publica vor participa obligatoriu initiatorul si/sau initiatorii proiectului de act normativ din cadrul institutiei sau autoritatii publice locale, expertii si/sau specialistii care au participat la elaborarea notei de fundamentare, a expunerii de motive, a referatului de aprobare privind necesitatea adoptarii actului normativ propus, a studiului de impact si/sau de fezabilitate, dupa caz, si a proiectului de act normativ;
    d) in termen de 10 zile calendaristice de la incheierea dezbaterii publice se asigura accesul public, pe site-ul si la sediul autoritatii publice responsabile, la urmatoarele documente: minuta dezbaterii publice, recomandarile scrise colectate, versiunile imbunatatite ale proiectului de act normativ in diverse etape ale elaborarii, rapoartele de avizare, precum si versiunea finala adoptata a actului normativ.
    (11) Toate documentele prevazute la alin. (2) si alin. (10) lit. a) si d) vor fi pastrate pe site-ul autoritatii publice responsabile intr-o sectiune dedicata transparentei decizionale. Toate actualizarile in site vor mentiona obligatoriu data afisarii.
    (12) In toate cazurile in care se organizeaza dezbateri publice, acestea trebuie sa se desfasoare in cel mult 10 zile calendaristice de la publicarea datei si locului unde urmeaza sa fie organizate. Autoritatea publica in cauza trebuie sa analizeze toate recomandarile referitoare la proiectul de act normativ in discutie.
    (13) In cazul reglementarii unei situatii care, din cauza circumstantelor sale exceptionale, impune adoptarea de solutii imediate, in vederea evitarii unei grave atingeri aduse interesului public, proiectele de acte normative se supun adoptarii in procedura de urgenta prevazuta de reglementarile in vigoare.

    Raspunde
  2. Puneti mana pe carte!, invatati legile si pe urma veniti cu comentarii, altfel deveniti penibili.

    Raspunde

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.