Noi reguli pentru firme! Ce trebuie să facă patronii din România!

Noi reguli pentru firme! Ce trebuie să facă patronii din România!

Este oficial! Se schimbă regulile pentru firmele din România!

Ministerul Finanțelor Publice vrea să știe exact și în timp real câți bani încasează operatorii economici. Așa încât, aceștia vor fi obligați să își schimbe vechile case de marcat care aveau rolă de hârtie cu unele noi, cu jurnal electronic.

Noile case de marcat vor raporta instantaneu fiscului orice tranzacție. Prețul unei astfel de case de marcat se ridică la circa 500 de euro, bani care vor trebui plătiți de comercianți. Introducerea noilor case de marcat se va face etapizat, până la 1 noiembrie 2017, pentru a putea transmite date fiscale în regim online către sistemul informatic al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).

„Ministerul Finanțelor Publice continuă procesul de transparență și propune schimbarea caselor de marcat vechi cu aparate de generație nouă, echipate cu jurnal electronic. Măsurile propuse de Minister (…) au creat premisele înlocuirii treptate a aparatelor de marcat electronice fiscale echipate cu role jurnal pe suport de hârtie, cu aparate de generație nouă, echipate cu jurnal electronic. Scopul este acela de a putea transmite date fiscale în regim online către sistemul informatic al ANAF”, spun șefii de la finațe.

Măsurile vin în sprijinul debirocratizării, urmăresc reducerea evaziunii fiscale, precum și creșterea nivelului de fiscalizare și o îmbunătățire a execuției veniturilor bugetare.

Principalele modificări propuse de Ministerul Finanțelor Publice se referă la stabilirea condițiilor tehnice pe care trebuie să le îndeplinească aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru a putea fi supuse autorizării, implementarea Registrului național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în București, eliminarea obligației contribuabilului de a solicita și obține de la organul fiscal certificatul de atestare fiscală, în vederea obținerii autorizației de distribuție a aparatelor de marcat electronice fiscale, majorarea termenului de valabilitate a autorizației de distribuție a aparatelor de marcat electronice fiscale de la 2 respectiv 3 ani în prezent, la 5 ani, introducerea prevederilor privind conectarea la distanță a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, în vederea transmiterii datelor fiscale către sistemul informatic al Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

Specialiştii în fiscalitate susțin că noul sistem va spori cu 30% încasările la bugetul de stat.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.