Peste 26 de MILIOANE DE EURO pentru amenajarea parcării subterane și modernizarea Pieței Avram Iancu. Cum va arăta

Peste 26 de MILIOANE DE EURO pentru amenajarea parcării subterane și modernizarea Pieței Avram Iancu. Cum va arăta

După cum spuneam și într-un articol anterior, Primăria municipiului Arad nu renunţă la proiectul de amenajare al unei parcări subterane,  pe două nivele în Piaţa Avram Iancu!

Drept dovadă zilele acestea proiectului de hotărâre privind aprobarea actualizării studiului de fundamentare privind decizia de concesionare a proiectului „Amenajare parcare subterană Piața Avram Iancu din municipiul Arad”, se află la transparenţă decizională.

În proiect se menționează că prin această investiţie se are în vedere atât amenajarea unei parcări subterane, cât şi reamenajarea urbanistică a acestei pieţe, astfel încât „să-şi recâştige atractivitatea pentru cetăţenii municipiului“.

Proiectul vizează realizarea unei parcări subterane cu o capacitate de 588 locuri de parcare, iar la nivelul 0 al pieţei s-a studiat realizarea unei suprafeţe pietonale, fără intersecţii, cu circulaţia carosabilă pe întreaga suprafaţă a Pieţei «Avram Iancu» din municipiul Arad”, se arată în nota de fundamentare a investiţiei.

Necesitatea investiţiei rezultă atât din lipsa unui număr suficient de locuri de parcare în zona centrală a municipiului cât şi din dorinţa municipalităţii de a reamenaja din punct de vedere urbanistic Piaţa Avram Iancu în vederea dezvoltării potenţialului turistic al municipiului, informează Primăria.

Studiului de fezabilitate aprobat de Consiliul Local Municipal Arad în data de 28 decembrie 2011, menţioneză faptul că parcarea va  avea patru căi de acces, circulaţia carosabilă va fi deviată în zona vestică a pieţei cu traversarea ei prin subteran. Deviate vor fi şi  reţelele subterane. Mai mult decât atât se doreşte ca toată suprafaţa pieţei inclusiv zona de circulaţie a tramvaielor să fie finisată cu dalaj decorativ (plăci sau calupuri de granit, roci eruptive de tip transilvănean etc.). Planurile municipalităţii nu se opresc aici: se are în vedere spre exemplu ca întreg ansamblul să fie revitalizat prin amplasarea unor terase cu caracter provizoriu, iar spaţiile verzi să fie de tipul plantaţii în jardinieră, arbuşti ornamentali şi terase înierbate.

Potrivit Biroului de Presă al Primăriei, în treimea nordică a pieţei se va amplasa o oglindă de apă şi un ansamblu de fântâni, iar în zona sudică o construcţie modernă de formă piramidală, din sticlă și metal, cu două etaje.

Zona centrală ar urma să fie amenajată astfel încât să poată găzdui diferite evenimente publice, culturale, inclusiv realizarea unui cinematograf în aer liber pe timp de vară sau alte manifestaţii.

Accesul în parcare se va face pe două fire de circulaţie din Bulevardul Revoluţiei, adiacent Teatrului, latura vestică, după intersecţia cu strada Vasile Goldiş. Sunt prevăzute două ieşiri din parcare, amplasate pe latura estică a pieţei, înspre Bulevardul Revoluţiei şi înspre strada Nicolae Bălcescu. Pentru realizarea unei suprafeţe pietonale fără intersecţii, cu circulaţia carosabilă pe întreaga suprafaţă a pieţei, se propune realizarea unui pasaj subteran carosabil pentru circulaţia auto de transit în zonă, amplasat pe latura vestică a pieţei.

Accesul în pasaj este propus paralel cu accesul în parcare, în colţul de nord vestic al pieţei, după intersecţia cu strada Goldiş iar ieşirea se va realiza în colţul sud vestic, înainte de strada Bariţiu.

Pentru accesul pietonilor s-au prevăzut 3 case de scări rezistente la foc şi perfect etanşe la fum, dintre care una va fi dotată cu ascensoare, pentru a facilita accesul pesoanelor cu handicap motoriu.

Conform studiului de fezabilitate, investiţia este estimată la peste 26 milioane de euro. Până la data de 24 octombrie 2017, la Registratura Primăriei Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente. Ulterior proiectul va fi supus la vot în Consiliul Local Municipal.

 

 

Loading...
  1. Buna ziua,

    In prima faza, fara SF, ar trebui un transport in comun viabil si preferabil de cetateni. De exp. din Ar-Nou sa circule tramvaiele din 10 in 10 minute. Degeaba faci parcari daca toti se duc cu masinile pentru orice activitate.

    Raspunde
  2. Daca lasam asta sa se intample suntem nebuni de legat !!!….ma refer la aradeni !!!…..luati in calcul si faptul ca sunt factori de risc pentru cladirile istorice din jur ……….sapaturile respective vor afecta iremediabil structura de rezistenta a acestora ….si toate astea..!!!!! …pentru???…….alti bani aruncati pe studii de fezabilitate …(stim toti de ce?!)…..finalul !!!!……o piateta groteasca….si bani in buzunarul lui Falca!!!!

    Raspunde
  3. o sa faceti pe dracu , voi nu sunteti in stare sa vopsiti o banca ,natarailor , si visati la astfel de lucrari SF .

    Raspunde

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.