Peste 900 de cereri pentru eliberarea pașapoartelor au fost soluționate

Peste 900 de cereri pentru eliberarea pașapoartelor au fost soluționate

Florentina Horgea, noul prefect al Aradului, a susținut astăzi o conferință de presă la sediul Instituției Prefectului în cadrul căreia a vorbit, printre altele, și despre situația eliberării pașapoartelor din ultima perioadă.

Astfel, numărul total de cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple temporare și simple electronice soluționate în perioada 10.07.2017-14.07.2017 este de 955 cereri.

Din numărul total de cereri, 577 au reprezentat cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, din care 566 au fost depuse de cetățeni romani cu domiciliul în România și 11 de cetățeni romani cu domiciliul in străinatate, și 378 au fost cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple temporare, din care 368 au fost depuse de cetățeni români cu domiciliul în România respectiv  10 de cetățeni cu domiciliul in străinătate, toate pașapoartele simple temporare fiind emise și eliberate în aceeași  zi sau cel târziu a doua zi.

În perioada de referință, au fost eliberate un numar de 955 de pașapoarte simple electronice și simple temporare.

În vederea informării  corecte a cetățenilor, pe pagina de internet a Instituției Prefectului-Județului Arad, secțiunea pașapoarte, au fost publicate măsuri organizatorice pentru sezonul estival. Precizăm că  accesul  la ghișeele de primiri cereri se face în baza bonurilor de ordine,  care se eliberează  la ghișeul de informații și eliberari, între orele 8.30-10,30 pentru ziua în curs, în limita a 50 bonuri pe ghișeu. Bonurile de ordine se eliberează numai pe baza chitanței reprezentând contravaloarea pașaportului.

Instituția Prefectului informează că în cazul cererilor pentru eliberarea pașaportului simplu temporar cu valabilitate de 1 an, pentru minorii cu vârsta sub 14 ani, în cazul cărora părinții prezintă fotografia minorului, nu se elibereaza bon de ordine, nefiind necesară prezența minorului la depunerea cererii, potrivit prevederilor Legii nr 248/2005 respectiv ale HG nr 94/2006.

Măsurile organizatorice speciale pentru sezonul estival sunt necesare ținând cont de creșterea semnificativă a numărului de cereri, cu 22.5% pentru perioada 01.01.2017-30.06.2017, față de aceeași perioadă a anului 2016.

De asemenea, fiind județ de frontieră, sunt deserviți și cetațenii cu domiciliul în alte județe sau cu domiciliul in străinătate care vin în Arad doar pentru a solicita eliberarea unui pașaport, sau care sunt refuzați la iesirea din tară având documente de călătorie expirate sau care nu pot fi folosite pentru trecerea frontierei.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.