Trenurile vor circula cu 160 km/h în județul Arad. Unde se va putea atinge această viteză

Trenurile vor circula cu 160 km/h în județul Arad. Unde se va putea atinge această viteză

Vești bune pentru Arad, constructorul  a ajuns cu săpătura în capătul dinspre Arad al tunelului Bătuța în lungime de 649 de metri.

Fapt ce va permite, începând de anul viitor, circulația cu 160 km/h pe încă 16 kilometri din cei 144 aflați în reconstrucție între Ghioroc și Simeria, informează Asociația Pro Infrastructura. Astfel, din 2024, în judetul Arad, de la Curtici la Ilteu, se va circula cu 160 km pe oră.

De la străpungere până la circulația trenurilor mai sunt lucrări importante de făcut: finalizarea galeriei, execuția căii, electrificarea și semnalizarea. Toate durează aproximativ 12 luni.

Asociația Pro Infrastructura mai precizează că dacă nu apar alte surprize, de la anul vom folosi calea ferată reabilitată pe toată distanța Sighișoara – Curtici (348 km) din care aproximativ 320 km sunt proiectați pentru viteza maximă de 160 km/h.

„Începând de anul viitor, se va putea circula cu 160 km/h pe încă 16 kilometri (hartă: https://bit.ly/3kRQ6ni) din cei 144 aflați în reconstrucție între Ghioroc și Simeria. Astfel, din 2024 va rămâne la viteza veche (70 km/h, dar pe fir reabilitat) doar sectorul Ilteu-Câmpuri Surduc în lungime de 14 km. Din păcate, acolo antreprenorul Aktor este în urmă cu două tuneluri. Intervalul Ilteu-Gurasada, secțiunea întârziată: https://bit.ly/40as7jc. De la străpungere până la circulația trenurilor mai sunt lucrări importante de făcut: finalizarea galeriei, execuția căii, electrificarea și semnalizarea. Toate durează cam 12 luni. La capătul dinspre Simeria, lucrările la structurile de sprijin au fost blocate undeva în Guvern de niște avize. Dacă nu apar alte surprize neplăcute, de la anul vom folosi calea ferată reabilitată pe toată distanța Sighișoara-Curtici (348 km) din care aproximativ 320 km sunt proiectați pentru viteza maximă de 160 km/h”, precizează reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.

Foto: Arhivă

Sursa foto text: Asociația Pro Infrastructura

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.