Trenurile vor circula cu 160 km/h pe ruta Arad – Simeria! Finanţare de 1,3 MILIARDE de EURO, de la Comisia Europeană

Trenurile vor circula cu 160 km/h pe ruta Arad – Simeria! Finanţare de 1,3 MILIARDE de EURO, de la Comisia Europeană

Comisia Europeană a aprobat o finanţare europeană de 1,3 miliarde de euro pentru modernizarea a 140 km de cale ferată, intre Arad şi Simeria, parte a coridorului feroviar IV pan-european.

„Lucrările se vor concentra în mod semnificativ pe creşterea vitezei şi siguranţei deplasării pe secţiunea dintre km 614 şi oraşul Simeria, prin reabilitarea şi modernizarea a 13 gări din această secţiune, îmbunătăţirea sistemelor de semnalizare şi informare a pasagerilor şi construirea infrastructurii conexe necesare, cum ar fi poduri şi tunele”, se arată într-un comunicat de presă al Comisiei Europene.

În urma modernizării, trenurile vor parcurge distanţa Arad – Simeria într-o oră şi 20 de minute, sau chiar mai puţin, faţă de două ore şi jumătate cât fac în prezent.

Pe respectivul tronson, viteza maximă va creşte la 160 km/h pentru trenurile de pasageri şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă.

  1. Ooo, ce fericire. In stilul romanesc caracteristic, dupa ce vin banii, distanta fiind mare, cam 300-400 de milioane de euro se duc pe studiul de fezabilitate, care se face in urmatorii 10-15 ani. Apoi, incep licitatiile, care cu toate contestarile si amanarile de rigoare or sa mai dureze cam 10-15 ani. Bineinteles, la castigarea licitatiei, aflam ca studiul de fezabilitate a expirat si se face altul nou, tot in 10-15 ani, dar pe 600-700 de milioane de euro, ca intre timp banii sau devalorizat. Dupa aia in sfarsit putem incepe, dar aflam cu stupoare ca firma castigatoare a disparut de multi ani de pe piata sau este in insolventa de 7-8 ani. Asa ca alocam lucrarea urmatoarei firme si la inca vre-o 20 de ani de stagnare, aflam ca asta este de fapt o firma de apartament cu doar 2 angajati, care nu a reusit sa subcontracteze lucrarea. Pasam lucrarea unei a treia firme care, cu doar 300 de milioane ramase nu poate termina si cere suplimentare de buget. In urma a vre-o 10-20 de ani de tergiversari, marim bugetul si asa se termina in sfarsit tronsonul. Doar ca mai urmeaza inca vre-o 10 ani pana se face receptia si se constata ca au fost abateri care se remediaza de alta firma, pe alti bani, caci si firma care a facut lucrarea a disparut de mult. Dar nu-i bai, ca totusi peste apoximativ 100 de ani avem lucrarea in sfarsit facuta. Bine, intre timp costurile totale au ajuns la vre-o 40 de miliarde de euro, dar ne putem bucura de un lucru bine facut, chiar daca a costat de 20-30 de ori mai mult ca in alte tari si a durat cu vre-o 90 de ani mai mult. Aaaa, intre timp, in 100 de ani lumea a evoluat, cam peste tot se circula cu peste 1000 de kilometri pe ora pe calea ferata, iar cu masina cu o medie de 500-600 la ora. Dar nu mai conteaza, o sa avem si noi cale ferata la 160 la ora. Bingo ! Hai sa sarbatorim.

    Raspunde

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.