ZECI DE ELEVI din Arad au văzut ce înseamnă MUNCA

ZECI DE ELEVI din Arad au văzut ce înseamnă MUNCA

Treizeci de elevi din clasele a XI-a şi a XII-a de la Colegiul Naţional „Moise Nicoară” din Arad au petrecut o zi de lucru într-o companie sau o instituție, unde au experimentat cum e să fii angajat și au aflat mai multe informații despre profesii direct de la cei care le practică.

Ei au fost ajutați să stea în „umbra” unor persoane care au meseriile pe care tinerii și le doresc în cadrul programului internațional Job Shadow Day, derulat de Junior Achievement România și școlile partenere. Programul educațional se compune dintr-o serie de evenimente locale și naționale, desfășurate în săptămâna „Școala Altfel” (6-10 aprilie), implicând nu doar elevii din clasele terminale de liceu, ci și pe cei din clasele 0 – X, care merg la locul de muncă al părinților.

Georgiana Trăilescu, elevă în clasa a XI-a D la Colegiul Naţional „Moise Nicoară” consideră că în urma acestui proiect educațional a reușit să răspundă la câteva întrebări legate de viitorul ei. A fost la Spitalul Judeţean, unde a realizat că medicina înseamnă mai mult decât prestanță și renume, este un întreg algoritm de salvat vieți. Această activitate i-a dat ocazia să cunoască medici din mai multe specialități, motivați de dorința de a face bine și de a salva vieți. De asemenea, orice meserie făcută cu plăcere te va defini ca persoană, iar ambiția şi dedicația vor însoți acest proces. Deci, se bucură că a participat și va porni în medicină nu numai cu noțiuni, ci și cu idei palpabile pe care le-a acumulat în această zi.

Programul Job Shadow Day este implementat de 13 ani în România și oferă elevilor oportunitatea de a intra în contact cu mediul unui loc de muncă pentru a înțelege mai bine meseria, atribuțiile, abilitățile și competențele de care au nevoie pentru profesia respectivă. De asemenea, ei află cum arată o zi de lucru obișnuită și cum trebuie să se pregătească pentru acea meserie.

Tinerii descoperă noi opțiuni de carieră și află cum pot răspunde la unele dintre cele mai grele întrebări: „Ce vreau să devin după ce termin școala? Unde vreau să lucrez? Care este cel mai potrivit loc de muncă pentru mine?”

Pentru a afla răspunsurile la aceste întrebări, elevii trebuie să fie sprijiniți să afle ce fel de meserie le aduce satisfacție și să ia contact de timpuriu cu mediul profesional în care doresc să pătrundă. Potrivit unui studiu realizat de compania de consultanță Deloitte, tinerii din România consideră că cele mai atractive locuri de muncă sunt cele care le permit oamenilor să exceleze în ceea ce le place. Cercetarea a arătat că metodele de orientare și dezvoltare profesională preferate de tinerii români sunt mentoratul și coaching-ul cu feedback și recomandări personalizate.

La ediția anterioară, din 2014, aproximativ 29.500 de elevi din toată țara au fost înscriși în program și au descoperit meserii și profesii către care se pot orienta.

Foto: Arhiva

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.