Rezultatele obținute de elevii de clasa a VIII-a în urma susținerii simulării examenului de Evaluare Națională sunt dezastruoase, procentul de promovabilitate fiind de nici măcar 21%.
Potrivit datelor oferite de reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Arad, cele mai mari probleme au fost înregistrate la proba de matematică unde din cei 3.284 de elevi prezenți, 794 au luat note între 1 și 1,99, 808 între 2 și 2,99, 561 între 3 și 3,99, 339 între 4 și 4,99, 359 între 5 și 5,99, 215 între 6 și 6,99, 111 între 7 și 7,99, 64 între 8 și 8,99, 31 între 9 și 9,99 și 2 elevi au reușit să obțină nota maxima.
La Limba Română procentul de promovabilitate a fost de 59.52%, la Limba Maternă 75.64% iar la Matematică de doar 23.81%. Procentul de promovabilitate pe județul Arad a fost de 20.96%. De remarcat, că deși procentul de promovabilitate la probele de Limba Română și Maternă a fost mult mai mare decât cel de la proba de matematică, la primele două nici un elev nu a obținut nota 10.
„Rezultatele obţinute de elevi la simulările naţionale sunt analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare. În urma analizei rezultatelor, unităţile de învăţământ vor transmite un raport către ISJ Arad, incluzând un plan de acţiune care cuprinde măsuri de remediere, conform art. 7 din Ordinul Ministrului Educaţiei Naţionale nr. 3109/2018. Unităţile de învăţământ care au obţinut rezultate necorespunzătoare la simulările naţionale vor fi monitorizate şi îndrumate de către Inspectoratul Școlar Județean, în vederea creşterii calităţii educaţiei, conform art. 14 şi 15 din Procedura Ministerului Educaţiei Naţionale nr. 26904/2018 privind organizarea şi desfăşurarea Simulării Evaluării Naţionale. Inspectoratul Școlar Județean Arad va continua împreună cu unităţile de învăţământ activitatea de consiliere a părinţilor în vederea orientării elevilor şi spre învăţământul profesional şi tehnic”, precizează reprezentanții ISJ Arad.
Scopul acestor simulări îl constituie familiarizarea elevilor cu rigorile unui examen real si optimizarea rezultatelor obtinute din învățământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale. De asemenea, această simulare a demonstrat și capacitatea organizatorică a școlilor, resursa umană necesară desfășurării activităților de supraveghere și evaluare, precum și verificarea funcționalității administrative cu privire la preluarea și descărcarea subiectelor.
Lasă un comentariu