Consiliul Judeţean Arad este acuzat că a decis, „într-o manieră părtinitoare şi iresponsabilă”, retragerea licenţelor de traseu de autobus deţinute de societatea J&R Car şi atribuirea directă a acestora către Transdara.
Într-un comunicat de presă al Federaţiei Operatorilor Romani de Transport (FORT) se menţionează: „Consiliul Judeţean Arad a promovat în dată de 18 Septembrie 2017, într-o şedinţă de consiliu «organizată» că la carte (vezi PV sedinta anexat) o hotărâre de consiliu ce încalcă în mod flagrant decizia Tribunalului Arad, rămasă definitivă prin pronunţarea Curţii de Apel Timişoara în dosarul 10056/108/2013.
Tribunalul Arad a stabilit în sarcina CNMSI (actual AADR) şi CJ Arad, reluarea şedinţei de atribuire din perioada Noiembrie – Decembrie 2013, în cadrul căreia societatea de transport public de pasageri Transdara a fost depunctata cu 10 puncte în baza unui ordin comun MAI-MTI care stabilea că societăţile comerciale aflate în insolventa pierd aceste puncte în şedinţa de atribuire privind traseele judeţene cuprinse în programul de transport 2013-2019.
La finalul şedinţei de atribuire, o altă societate comercială cu profil de transport călători (J&R Car) a fost declarată câştigătoare a celor 9 trasee judeţene deoarece nu se afla în situaţia insolventiei şi nici nu înregistra datorii faţă de bugetul de stat sau bugetele locale.
În loc să reia şedinţa de atribuire aşa cum a stabilit instanţă, asigurându-se că sunt respectate toate prevederile legale în vigoare cu excepţia depunctării în situaţia insolventei, CJ Arad a decis, într-o manieră părtinitoare şi iresponsabila, retragerea licenţelor de traseu deţinute de societatea câştigătoare în 2013 respectiv J&R Car şi atribuirea directă a acestora către Transdara.”
Memoriu la Comisia Europeană
„Probabil CJ Arad are încă mari probleme cu respectarea legislaţiei în domeniu şi a interpretat obligaţia de a organiza o nouă şedinţă de atribuire în sensul atribuirii directe, fapt ce conduce, pe cale de consecinţă la prejudicierea directă a unei companii de transport ce şi-a asumat toate cerinţele legale de la momentul participării la licitaţie cât şi respectarea până în prezent a programului de transport şi a graficelor de circulaţie aferente.
Riscurile asumate de CJ Arad sunt uriaşe deoarece, din rea credinţă în interpretarea unei decizii de instanţă, poate lăsa pe drumuri atât transportatorul cu care demult avea obligaţia să încheie contract de delegare a gestiunii cât şi pasagerii ce riscă, în cazul în care abuzul continua să nu aibă alternativă faţă de situaţia actuală, ţinând cont de faptul că transportatorul favorizat de Consiliul Judeţean nu a fost verificat în sensul respectării conditilor legale prin organizarea unei noi şedinţe de atribuire.
FORT umeaza să transmită Comisiei Europene un memoriu cu privire la acest abuz sesizând totodată Consiliul Concurenţei pe acest subiect”, se mai arată în comunicatul FORT.
De remarcat, că Federaţia Operatorilor Romani de Transport a obţinut calitatea de intervenient prin decizia Tribunalului Arad în procesul ce are ca obiect anularea hotărârii Consiliului Judeţean Arad, încercând să convingă instanţă că, în această speţă, „CJ Arad trebuie să respecte întru totul atât legislaţia cât şi hotărârea Tribunalului Arad iar operatorii de transport nu au nici o vină, responsabili de întreaga situaţie fiind cele două ministere semnatare ale ordinului comun din 2013”.
O nouă înfăţişare în proces are loc astăzi la Tribunalul Arad, după proces preşedintele FORT urmând să depună şi un memoriu la Prefectura Arad raportat la încălcarea legislaţiei de către Consiliul Judeţean.
probabil cei de la Transdara au cotizat la cine trebuie