Generația actuală de MacBook Pro a stârnit controverse din mai multe motive. Primul și cel mai frecvent a fost înlocuirea conectorilor cu varianta USB-C. A doua a fost Touch Bar-ul. Însă a treia a pus capac utilizatorilor – tastatura ce se strică destul de ușor. Din 2015 și până în prezent, Apple a trecut prin pașii clasici pe care o mare companie îi face în drumul spre izbăvire.
2015 – momentul zero
Apple lansează noul MacBook, un laptop cu un singur port USB-C un trackpad uriaș și o tastatură nouă. Tastatura de laptop se baza pe mecanismul de tip „Butterfly” (Fluture) în locul clasicului „Scissors” (Foarfecă).
Apple a insistat pe ideea că noul mecanism oferă o experiență de tastatare mult mai bună și mai stabilă, iar că utilizatorii se vor obișnui repede cu ea. Atunci au apărut primele plângeri.
2016 – noile MacBook Pro
Anul următor, Apple adaptează design-ul și pe gama de laptopuri profesioniste. La fel ca MacBook, Apple mizează pe minimalism, USB-C ca unică soluție de conectare prin cabluri, un trackpad uriaș și o tastatură de tip „Butterfly”.
Numai că Apple a menționat în timpul prezentării că tastatura prezenta un mecanism de a doua generație. Apple ascultase plângerile.
Final de 2017 – plângerile se intensifică
Spre deosebire de Uniunea Europeană, Statele Unite ale Americii cer doar un singur an de garanție obligatorie pentru produsele comercializate. Astfel, după expirarea garanției, mulți utilizatori de MacBook și MacBook Pro s-au trezit cu taste „moarte”.
De la o generație la alta MacBook-urile sunt mult mai greu de reparat. De exemplu, generația „Unibody” era extrem de versatilă, componentele importante putând fi înlocuite. Nici versiunea „Unibody Retina” n-a fost chiar așa de rea, având în vedere că tastatura de laptop putea fi înlocuită foarte ușor, chiar buton cu buton. În cazul generației actuale, tastatura de laptop este pur și simplu lipită de întreaga structură, iar înlocuirea acesteia costă $700. Considerându-se neîndreptățiți, mulți clienți au trecut la fapte.
Problema nu a fost ideea de reparație în sine, ci problema că doar un fir de praf, o granulă, o firimitură intrată sub o tastă îi poate întrerupe funcționarea definitiv.
Primăvara 2018 – Apple oferă jumătate de soluție
Pentru că știrile și clipurile video s-au înmulțit, Apple a oferit o jumătate de soluție: flaconul de aer comprimat. Problema a fost că în cazul în care tastele nu se reactivau, clienții tot erau puși în fața cheltuielii de $700.
Aceeași primăvară – procesoare și procese
Așa că n-a trecut mult timp și Apple s-a văzut în fața unui proces în care pârâtul este un personaj colectiv. Acest prim pas a fost un semn de încurajare, astfel încât Apple are acum pe rol 3 procese de acest tip.
Măcar au scăpat de lungul proces cu Samsung, nu?
În urmă cu câteva zile – Apple face ceea ce trebuie
La mai mult de 6 luni după ce plângerile clienților au apărut în spațiul public, Apple demarează un program de înlocuire gratuită a tastaturilor de laptop. Eligibile sunt modelele MacBook și MacBook Pro din 2015 și mai târziu, respectiv 2016 și mai târziu.
Prea târziu? Având în vedere că vorbim de laptopuri ce pornesc de la prețuri de $1300, poate că da. Vom vedea ce lansează Apple la toamnă.
Interesant articolul, multumesc pentru postare.