Elevii arădeni au învățat despre tainele meseriilor de la profesioniști și meșteri

Elevii arădeni au învățat despre tainele meseriilor de la profesioniști și meșteri

La Școala Gimnazială „Iosif Moldovan” Arad s-a derulat activitatea „Perspective profesionale” în cadrul programului de orientare școlară și profesională, având drept parteneri: Liceul Tehnologic „Francisc Neuman”, Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară, Liceul Tehnologic „Iuliu Moldovan”, Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu”, Liceul Tehnologic și de Construcții și Protecția Mediului, toate din Arad și profesioniști din diverse domenii.

A fost o activitate cu oameni și pentru oameni, facilitată de profesioniștii invitați, fiind organizată pe baza unor ateliere colaborative de analiză critică, de prospectare pentru facilitarea înţelegerii alegerii unei profesii, reflecţie și valorizare a meseriilor: tehnician designer vestimentar, coafor stilist, manichiuristă, patiser, tâmplar, tapițer, mecanic auto, sudor, electrician, vopsitor, zugrav, technician instalator în construcții.

Este de apreciat modul în care reprezentanții liceelor și „meșterii” și-au prezentat meseriile: machete, mulaje, instrumente, simulări, produse (unele au fost…dulci), realizându-se adevărate creuzete de învățare experențială. Nu au lipsit broșurile, pliantele, roll-up-urile. Fete și băieți au descoperit lucruri interesante despre profesii și despre ei înșiși. Cu siguranță vor privi de acum înainte altfel lucrurile, spun organizatorii.

A fost încurajată interacțiunea dintre profesioniști și elevi printr-o comunicare autentică în cadrul căreia au fost împărtășite informații, sentimente, emoții și valori, elevii rotindu-se de la un atelier la altul. S-a lucrat intens și nici un elev nu a întrebat nici de pauză, nici nu s-a uitat la ceas pentru a vedea cât mai este pentru a merge acasă.

La sfârșitul întâlnirii, participanții s-au arătat încântați de această modalitate de promovare a meseriilor, care, desigur, presupune mai mult efort în pregătire, disponibilitate de implicare și colaborare între instituții.

O activitate de succes în școală se traduce prin impactul avut asupra elevilor, prin dorința ca experiența avută să fie repetată. Acest lucru s-a întâmplat și poate fi sintetizat prin cuvintele copiilor „A fost super tare!”, declară organizatorii.

 

 

 

 

 

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.