Cum construiești o strategie de marketing digital pentru prezent și viitor?

Cum construiești o strategie de marketing digital pentru prezent și viitor?

Marketingul digital trebuie sa fie mai mult decat o promovare punctuală. Fiecare strategie de marketing online pe care o folosești trebuie să fie concentrata pe obținerea succesului nu doar acum, ci și în viitor.

Intelegerea diferitelor strategii de promovare online iti va permite sa fixezi obiective pe termen scurt si lung si sa le implementezi eficient in propriile departamente de marketing si vanzari. Daca insa, de aceste strategii se va ocupa agentia de marketing digital cu care colaborezi, cu atat mai mult este necesar sa intelegi importanta unei strategii de marketing bine elaborata.

Ce este o strategie de marketing digital?

O strategie de marketing este esentiala pentru a-ti atinge diferitele obiective pe planul afacerii. Adesea, cuvinte precum „strategie” si „obiectiv” sunt primele rostite atunci cand este vorba de marketing. Specialistii unei agentii impreuna cu clientii lucreaza in comun, pentru a stabili un obiectiv cert, inainte de a trece la strategii de marketing. Numai dupa ce un obiectiv este clar definit, este posibila definirea unei strategii.

Obiectivele care se doresc atinse in afaceri pot include:

  •  Sporirea audientei
  •  Imbunatatirea dialogului cu clientii
  •  Cresterea vanzarilor
  •  Sporirea si incurajarea retentiei clientilor
  •  Imbunatatirea profitabilitatii

Obiectivele de afaceri pot intampina diverse obstacole. Este esential ca si obstacolele sa fie identificate, astfel incat strategiile de marketing sa poata functiona corect, pentru a le depasi.

In unele cazuri, o singura strategie de marketing poate fi utila pentru mai multe obiective.

De exemplu, atunci cand dimensiunea unui public creste pe retelele de socializare, se poate imbunatati dialogul dintre consumatori si brand, in acelasi timp crescand vanzarile.

De fiecare data cand exista o poveste care poate fi transmisa publicului printr-o strategie de marketing, aceasta ajunge la viitorii clienti ca un mesaj coerent. Evident ca exista un motiv in spatele acestei povesti pentru public, iar obiectivul este  dezvoltarea afacerii unui anumit brand. Acesta permite brandului sa se concentreze atat pe succese pe termen scurt, cat si pe termen lung.

Majoritatea profesionistilor in marketing sunt de acord ca exista doar doua moduri de a vinde lucruri. Desigur, vei putea implementa diverse strategii pe parcurs, dar canalele de vanzari se bazeaza elementar pe doua abordari. 

Prima este o activitate care declanseaza un raspuns imediat, cunoscut sub numele de activare. Oamenii vad o promotie sau un produs si actioneaza. Nu depinde de raportul cu marca respectiva sau de anumite amintiri pe termen lung.

A doua abordare este despre construirea marcii si concentrarea pe cresterea pe termen lung. Acest tip de abordare a vanzarii te asigura ca esti capabil sa construiesti un sistem bazat pe amintirile oamenilor si sa  le schimbi opinia intr-un sens sau altul. Realitatea este ca ai capacitatea de a influenta comportamentul consumatorului. Il poti influenta in prezent, dar poti schimba comportamentele care vor urma saptamana viitoare, luna viitoare, anul viitor si nu numai.

Construirea unei strategii de marketing online:

Exista pasi specifici pentru a construi o strategie de marketing, care va permite sa te concentrezi pe cresterea afacerii pe termen lung.

  •  Defineste-ti obiectivele

Trebuie sa te orientezi spre o planificare cantitativa pentru a te asigura ca stii ce obiective vrei sa atingi si in ce interval de timp

  •  Stabileste sisteme de evaluare

Sunt importante pentru a explora modul in care o strategie este corecta. Rezultatele concrete sunt esentiale pentru a urmari progresul. Valorile din statistici pot include cifre ale bugetelor si cheltuielilor si rentabilitatea investitiei, precum si alte valori, cum ar fi numarul de urmaritori si vizitatori ai site-ului.

  •  Defineste-ti publicul

Este vital sa stii cui te adresezi, astfel incat sa te poti asigura ca publicul tau se potriveste  cu strategia de marketing pe care alegi sa o lansezi. Poti crea un profil de cumparator, poti de exemplu sa intuiesti care sunt obiectivele clientului „mediu”, precum si punctele nevralgice pe care trebuie sa le abordezi

  •  Construieste o naratiune

Continutul trebuie sa redea propunerea marcii tale, care diferentiaza produsul sau serviciul fata de concurenta. Fii creativ in abordarea ta si ofera o experienta de care oamenii isi vor aminti.

  •  Creeaza continut unic

Ofera continut care se concentreaza in jurul clientului tau, nu in jurul afacerii tale. Asigura-te ca arati empatie cu clientii si esti capabil sa le indeplinesti asteptarile.

  •  Lanseaza campanii interesante

Ia initiativa si creeaza entuziasm in jurul marcii tale. Fiecare campanie pe care o lansezi online ar trebui sa urmeze o strategie, sa se concentreze pe un anumit public si sa aiba un obiectiv specific.

  •  Optimizeaza campaniile de marketing

Lucreaza pentru a imbunatati modul in care livrezi continut si interactionezi cu publicul.

Cand decizi sa lansezi o strategie, poate fi nevoie sa faci demersuri si cercetari suplimentare. In esenta, creezi o strategie care sa te ajute sa-ti atingi urmatorul obiectiv – o strategie pe termen lung. Fiecare strategie pe care o definesti se poate modifica pe parcurs, in functie de rezultatele obtinute pe parcurs.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.