Deschiderea tunelului de la Bătuța, cel mai mare din România de după Revoluție, va avea loc anul viitor, anunță autoritățile județene.
Potrivit conducerii Consiliului Județean Arad, lucrările la calea ferată Curtici – Simeria progresează, nouă poduri noi peste Mureș sunt pe poziție.
„În județul Arad sunt în lucru proiecte publice în valoare de 4 miliarde de euro. Dintre acestea, peste 2 miliarde de euro sunt în domeniul modernizării căilor ferate, finanțate de Guvernul României din fonduri europene. În județul Arad s-au construit cinci poduri noi feroviare peste Mureș (alte patru sunt în județul Hunedoara), la Nicolae Bălcescu, Căpruța, două la Conop, Bârzava, și este în construcție tunelul feroviar de la Bătuța. Acestea completează infrastructura feroviară modernizată pe tot traseul de la Curtici la ieșirea din județ pe Valea Mureșului. Ultimele evoluții ale șantierului căii ferate Curtici-Simeria, monitorizate de Asociația Pro Infrastructura, arată că deschiderea tunelului de la Bătuța, cel mai mare din România de după Revoluție, va avea loc anul viitor. Săpătura a ajuns la 466 din cei 586 metri. Lucrările pe Valea Mureșului sunt întârziate de faptul că cetatea dacică de la Vărădia va trebui mutată, fiindcă linia nouă este prevăzută pe amplasamentul cetății. În acest moment încă se lucrează la documentația strămutării. O veste bună este că până la finalul anului este posibil să se circule deja pe două dintre noile poduri de peste Mureș, la Conop. Asociația Pro Infrastructura monitorizează îndeaproape evoluția lucrărilor și ne informăm permanent din rapoartele sale de etapă”, precizează Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad
O veste îmbucurătoare este că noul pasaj rutier de la Ilia va putea primi traficul în curând. După deschidere, urmează demolarea pasajului vechi și se va definitiva traseul liniei de cale ferată în zonă.
În ce privește tunelul de la Bătuța, „dealul aflat chiar «în gura» tunelului Bătuța spre est urmează a fi excavat de Astaldi (WeBuild). Am primit o estimare, jumătatea lunii mai, pentru asigurarea accesului utilajelor, astfel încât consolidarea dealului să nu întârzie circulația prin noul tunel (așteptată în 2023). Săpătura a ajuns la 466 din cei 586 metri, iar portalul vestic este avansat”, se arată într-un material al Asociației Pro Infrastructura.
Asociația citată consideră că progresul proiectului este bun, în ansamblu. Cele nouă poduri noi peste Mureș sunt toate pe poziție. Există posibilitatea ca în scurt timp trenurile să intre pe fir nou și pe distanța Ilia – Câmpuri Surduc. Se circulă deja pe un fir între Simeria – Deva, Ilteu – S ăvârșin, (urmează să se circule și pe tronsonul Săvârșin-Vărădia), Milova – km 614.
Datele tehnice ale proiectului de modernizare a căii ferate Curtici-Simeria:
Viteza proiectată: 160 km/h cu excepția zonelor Deva și Radna;
144 km de cale ferată dublă reconstruită, din care 60 de kilometri pe traseu nou;
9 poduri noi peste Mureș (400-500m lungime);
3 tuneluri, două de 600m, și un tunel de 250 m;
1 polată (tunel la zid), la Sălciva.
Foto: Asociaţia Pro Infrastructura
Lasă un comentariu