Operatorii de la call-center trebuie să preia apelurile în maximum 5 minute, potrivit unei inițiative legislative a USR adoptată azi de Senat.
Senatul a adoptat, miercuri, o inițiativă legislativă USR prin care apelurile la call-center trebuie preluate de un operator uman în maximum 5 minute de la momentul efectuării apelului.
Senatorul USR Sergiu Cosmin Vlad consideră că oamenii sunt îndreptățiți să primească informațiile de care au nevoie rapid, mai ales că cei mai mulți sună în momente de criză.
„Suntem la un pas distanță de momentul în care nu vom mai aștepta minute în șir, cu telefonul la ureche, preluarea apelului nostru de un operator uman. Au fost eliminate cozile din faţa sediilor operatorilor economici, dar timpul consumatorului este risipit în continuare atunci când trebuie să aştepte zeci de minute la telefon ca să-și discute problemele cu personalul specializat al furnizorului cu care are, de regulă, contract. Aceste zeci de minute vor fi maxim 5 dacă proiectul de lege pe care l-am inițiat alături de colegii mei, Dan Ivan si Robert Zob, va fi aprobat de Camera Deputaților, așa cum a fost astăzi aprobat de Senatul României. Iar pentru că votul de astăzi a fost aproape unanimitate, sunt bucuros să constat că, dincolo de culoarea politică, colegii senatori au încă luciditatea de a pune pe primul loc, în jurul USR, problemele reale ale românilor. Ultimul pas al proiectului inițiat de USR este votul în Camera Deputaților. Am încredere în colegii deputați că vor proceda cu înțelepciunea de care au dat dovadă astăzi colegii senatori, punând interesele cetățenilor pe primul loc”, a declarat senatorul Sergiu Cosmin Vlad.
Inițiativa legislativă a senatorilor USR Sergiu Cosmin Vlad, Robert Zob și Dan Ivan prevede și amenzi pentru cei care nu se conformează. Acestea sunt cuprinse între 50.000 și 100.000 de lei.
În prezent, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 49/2009 prevede că „(…) prestatorii vor furniza beneficiarilor, în special, adresa poștală, numărul de fax sau adresa de e-mail și numărul de telefon la care toți beneficiarii, inclusiv cei care au reședința sau sediul social într-un alt stat membru, le pot adresa o reclamație sau o solicitare de informații în legătură cu serviciul prestat”, fără a specifica o marjă de timp în care aceste apeluri pot fi preluate.
În favoarea inițiativei au votat 72 senatori, nici unul împotrivă și trei s-au abținut. Senatul este prima cameră sesizată, inițiativa merge, mai departe, la Camera Deputaților, care este for decizional.
Lasă un comentariu