Trecerea la nivel cu calea ferată de la ieșirea din Arad spre Șiria ar putea fi desființată.
Mai bine de jumătate din populația județului Arad ar urma să fie afectată de desființarea trecerii la nivel cu calea ferată de la intrarea în municipiul Arad, dinspre localitatea Șiria.
Acest lucru s-ar putea întâmpla odată cu finalizarea lucrărilor de amenajare a pasajului de trecere peste Calea Ferată Arad – București.
Având în vedere faptul că DJ 709 este cel mai utilizat drum județean, închiderea circulației la nivel cu calea ferată va aduce grave prejudicii intereselor economice ale cetățenilor și agenților economici din municipiul Arad, cât și celor din nordul județului. La inițiativa primarului municipiului Arad, Călin Bibarț, luni, 20 noiembrie, în sala Ferdinand a Palatului Administrativ, a fost semnată o petiție de către nu mai puțin de 13 primari din județul Arad. Documentul va fi expediat atât Ministerului Transporturilor și Infrastructurii cât și Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” S.A. București.
Prin acest document edilii din Arad, Ineu, Șiria, Sebiș, Vladimirescu, Șilindia, Hășmaș, Șicula, Buteni, Bocsig, Cărand, Cermei și Brazii, în numele comunităților pe care le reprezintă, solicită ca la finalizarea lucrărilor de la pasaj, să fie menținut accesul și circulația rutieră la trecerea la nivel cu calea ferată la întrarea în Municipiul Arad, pentru a veni în sprijinul locuitorilor din municipiu și a altor cetățeni din localitățile limitrofe care circulă pe DJ 709. Argumentul semnatarilor este acela că desființarea trecerii la nivel cu calea ferată închide practic o intrare importantă în municipiul Arad și va îngeruna traficul rutier pe mai multe sectoare ale centurii. Mai mult decât atât, în situația în care trecerea rămâne deschisă, această rută ar putea reprezenta o alternativă eficientă pentru a evita blocajele rutiere în cazul producerii unui accident rutier pe pasaj sau în cazul în care au loc lucrările de mentenanță la nivelul acestuia.
„Noi ne dorim ca actuala Calea Șiriei să nu ajungă o stradă înfundată, respectiv bariera de sub pasaj să nu fie desființată odată cu finalizarea acestuia. Toată Valea Crișului își dorește aceste lucru. Reprezentăm mai bine de jumătate din populația județului și cred că este un demers logic, normal, de care cu siguranță vor trebui să țină cont cei de la București”, a declarat primarul municipiului Arad, Călin Bibarț.
„Aproape toți cetățenii Șiriei folosesc această rută de cel puțin 2-3 ori pe zi. Muncesc la Arad, iar această barieră trebuie să rămână deschisă. Să nu uităm că odată cu închiderea barieriei vor avea de suferit și firmele. Dacă ne gândim că peste puțin timp un cunoscut retailer va deschide un nou magazin la intrarea în municipiu, cu siguranță această investiție ar avea de suferit odată cu închiderea acestei bariere”, a punctat primarul comunei Șiria, Valentin Bot.
„Și așa avem destule blocaje în trafic. Dacă mai restricționăm un acces înspre municipiu, cel mai frecventat de noi, ineuanii, cred că este un lucru rău și pentru noi și pentru municipalitate. Consider că radicalismul este necesar în aceste demers și sunt convins că cei de la minister vor avea discernământul de a da curs solicitării noastre”, a subliniat primarul orașului Ineu, Călin Abrudan.
„Economia noastră gravitează în jurul municipiului, de aceea tot ce înseamnă intrarea în muncipiu va fi boicotată de o asemenea măsură. Toți tinerii din zona noastră studiază aici, vor avea astfel de suferit în ceea ce înseamnă mobilitatea urbană. De aceea suntem deciși să mergem în continuare cu acest demers pentru normalitate”, a declarat primarul orașului Sebiș, Cristian Feieș .
„Reprezint cetățenii comunei. Mă bucur că nu s-au dat uitării comunele mai mici, care sunt în zona Sebiș-Moneasa. Avem mulți tineri care sunt la facultate în Arad, care lucrează aici și nu vrem să se desființeze această trecere peste calea ferată. Aici nu facem politică. Am răspuns unei inițiative menite să rezolve o problemă a cetățenilor noștri și implicit a județului Arad”, este de părere primarul comunei Cărand, Costuț Gligor.
„Particip la această întâlnire din solidaritate față de dl. Bibarț. Comuna Hășmaș este la 90 de km de Arad, dar consider că și locuitorii comunei noastre ar trece prin aceleași chinuri dacă s-ar realiza ceea ce și-au propus cei de la București și nu suntem de acord. Ne dorim să se păstreze bariera, iar traficul să se desfășoare în mod civilizat și firesc.”, a declarat primarul comunei Hășmaș, Popa Cornel .
„Ca și colegii mei de pe Valea Crişului și nu numai, suntem nemulţumiți de această măsură. Cred că toate nemulțumirile lor vor trece prin localitatea noastră pentru că tot traficul Arad – Șiria va fi preluat de noi. Deja suntem sufocați cu traficul pe DN7. Împreună cu dl. primar Bibarț încercăm să găsim soluții pentru a face cât mai multe legături și constatăm că suntem puși în fața unei situații care ar putea închide o legătură importantă înainte să putem deschide alta. Este un lucru frustrant și cred că este normal să rămână bariera. Suntem în slujba cetățenilor și luptăm pentru confortul lor”, a menționat primarul comunei Vladimirescu, Mihai Mag.
„Este o decizie fără noimă. Într-o epocă a mobilității noi închidem drumuri de acces. Nu are niciun sens, nici tehnic, nici administrativ și consider că cetățenii județului au dreptul la un trafic decent în județ”, a declarat viceprimarul comunei Șicula, Nuțu Valea.
„Sunt semnatar al acestei petiții și sunt în totalitate de acord cu colegii mei. Dorim să creștem gradul de confort al cetățenilor, nu să-i încurcăm. Așadar suntem împotriva desființării respectivei bariere”, este de părere primarul comunei Buteni, Mircea Braiț.
Sursa foto: Primăria Arad
Lasă un comentariu