Președintele Consiliului Național PSD Mihai Fifor critică dezinteresul cu care Guvernul Cioloș a tratat până acum problema infrastructurii din România și consideră că este culmea ironiei ca taman acum, cu patru luni înainte de încheierea mandatului, să se vorbească atât de mult despre un Master Plan pentru Transporturi.
„Degeaba atrage atenția premierul Dacian Cioloș noului ministru al Transporturilor, Sorin Bușe, să vină cât mai repede în Guvern cu Master Planul pentru Transporturi și cu variantele pentru reforma Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Întrebarea care se ridică acum ar fi una extrem de simplă. De ce, în atâtea luni, de la prezentarea priorităților de guvernare și până acum, nu s-a făcut nimic în acest domeniu vital pentru România?”, întreabă Mihai Fifor.
Liderul Grupului senatorial al social democraților atrage atenția că: „vestita critică, prin care, vinovat pentru toate era Guvernul condus de Victor Ponta, nu mai stă în picioare. Premierul Dacian Cioloș l-a schimbat, deja, de la Transporturi pe Dan Costescu, înlocuindu-l cu Sorin Bușe, dar acest lucru nu a garantat și că infrastructura românească va fi îmbunătăţită”, mai adaugă Fifor.
Luni la rând, oficialii de la Transporturi au adus garanții că vor începe să pună în aplicare strategia în domeniu asumată de PSD. Totul pentru ca Master Planul să ajungă, mai apoi, și pe masa Parlamentului, pentru adoptare.
„Guvernul Cioloș promitea, cu luni în urmă, să înceapă o serie de proiecte strategice pe transportul rutier, feroviar, maritim, naval, aerian – mai ales cele pentru care primim finanțare europeană (Rețeaua TEN T). CNADNR își propunea, anul trecut, de 30 de ori mai mult decât a reușit în 2015… o misiune imposibilă cu 467 de km de autostradă planificați pentru a fi construiți în 2016, numai că povestea a rămas doar o promisiune.
Numai că termenele pentru Proiecte precum Autostrada Pitești-Sibiu, Autostrada Tg Mureș-Iași, Centura Bucureștiului, sau metroul de la Aeroportul Otopeni se amână la nesfârșit.
De asemenea, nu s-a făcut nimic, nici la CFR Marfă și nici la CFR Călători, deși se anunțaseră reforme. Nici la Tarom nu s-a găsit soluția optimă pentru a menține Compania la standarde ridicate. CNADNR trebuia să treacă printr-o reformă profundă, restructurare, așa cum anunțase Programul de Guvernare al Guvernului Victor Ponta. Nu s-a întâmplat acest lucru”, spune Fifor.
„Dar până acum, nimeni nu a făcut nimic. Nici faptul că reprezentanții de la Ministerul Transporturilor au fost convocați la comisiile de specialitate din Senat și Camera Deputaților nu a avut șansa să-i convingă pe aceștia să pună lucrurile în mișcare”, susține social democratul.
„Guvernul Cioloș își propune să facă tot Master Planul în vacanță parlamentară”, încheie Mihai Fifor.
Cine este acest nimeni in drum?! Ciolos e totusi un nume cunoscut in Romania. Ce a facut Fifor asta pana la varsta lui? Tot ce se vorbeste de el este ca a fost dat afara din Craiova.