Chiar dacă nivelul economic în anul 2016 este unul superior faţă de anii trecuţi, mediul de afaceri românesc întâmpină o problemă mai serioasă decât lipsa clienţilor, lipsa banilor sau chiar decât chiar însuşi falimentul.
În opinia lui Lorand Soares Szasz, unul dintre cei mai cunoscuţi traineri din România în creşterea afacerilor, problema mai mare cu care se confruntă cele mai multe afaceri este lipsa unei organizări în faţa unei pieţe diferite faţă de acum câţiva ani. Fie că e vorba de mai mulţi clienţi, mai mulţi parteneri sau mai multe ramuri ale business-ului pe care să se concentreze, mulţi manageri se trezesc că au mai multe de făcut decât pregatire şi infrastructură.
„Da, pot spune că este un paradox, însă asta se întâmplă în momentul de faţă în mediul de afaceri românesc şi internaţional. Într-adevăr, falimentul încă este o problemă şi în unele state e chiar în uşoară crestere. Acum, însă, a apărut o problemă dacă nu mai gravă, cu siguranţă mult mai frustrantă decât lipsa clienţilor – o piata de consum mai mare şi mai diferită, posibilităţi multiple de promovare, reţele de business, iar toate acestea cumulate ajută o afacere să crească. Însă, în lipsă de pregatire, acestea pot să şi încurce antreprenorii care nu mai reusesc să facă faţă şi să se concentreze pe ceea ce este esenţial. Este ca şi cum ai avea o masă plină, dar nu o poţi gestiona. Am numit acest ultim concept drept moarte prin indigestie și este o problemă mai complexă și mai delicată decât însuși muritul de foame (lipsa clienților, lipsa banilor, falimentul)”, declară Lorand Soares Szasz, trainerul care a adunat peste 140.000 de participanţi la cursurile sale de creştere a afacerilor.
Ce variante avem pentru a evita „moartea prin indigestie”?
Specialistul este de părere că există cel puţin doi paşi pe care trebuie să îi urmeze un manager de firmă pentru a evita „mortea prin indigestie” a unei companii. „În primul rând, trebuie să fim recunoscători pentru această situaţie de a avea prea mulţi clienţi pentru a le mai face faţă, prea multe canale de promovare, prea multe oportunităţi de networking deoarece dacă eram în situaţia diametral opusă, atunci eram ori în faliment, ori aproape de faliment. Firmele care mor de foame (adică nu mai au clienţi, bani sau chiar riscă să intre în faliment) nu au fost în stare să rezolve probleme şi vor fi repede înlocuite de alte firme care le pot rezolva. În al doilea rând, şi cel mai important pas, este să ne oprim pentru un moment din execuţie şi să avem curajul de a fi cinstiţi cu clienţii pe care nu îi mai putem gestiona la parametri înalţi şi să găsim soluţii pentru rezolvarea situaţiei”, afirmă Lorand Soares Szasz.
În accepţiunea trainerului, pentru a eficientiza procesul de triere a clienţilor în plus, îi putem împărţi în patru categorii, anume: clienţii fideli (care aduc valoare mare pentru firmă), clienții buni (pe care îi putem fideliza), clienţii problematici (cu care avem adeseori provocări) şi clienţii imposibili (cu care nu găsim cale de mijloc). „Este o dovadă de curaj, chiar de inteligență managerială să continuăm colaborarea cu primele două categorii, iar celorlalte două categorii să le comunicăm direct și cinstit că urmează să întrerupem colaborarea. Chiar dacă este o decizie grea, trebuie să ne aducem mereu aminte că 20% dintre clienți ne pot aduce 80% din rezultate, tot în același timp cum 20% dintre clienți ne pot aduce 80% din probleme”, recomandă Lorand Soares Szasz.
Lorand Soares Szasz este unul dintre cei mai apreciați speakeri și antreprenori români la ora actuală. A fost desemnat de 2 ori consecutiv cel mai bun speaker din România la evenimentele Business Days. Prin carțile și cursurile sale inspiră zeci de mii de antreprenori din țară, dar și din străinătate.
Lasă un comentariu