Ministerul Afacerilor Externe informează românii cu privire la documentele necesare pentru a vota din diaspora.
Cetăţenii români cu DOMICILIUL în străinătate:
– paşaportul simplu, cu menţionarea ţării de domiciliu;
– paşaportul simplu temporar, cu menţionarea ţării de domiciliu;
– paşaportul simplu electronic, cu menţionarea ţării de domiciliu.
Cetăţenii români cu REȘEDINȚA în străinătate:
– cartea de identitate;
– cartea electronică de identitate;
– cartea de identitate provizorie;
– buletinul de identitate;
– paşaportul diplomatic;
– paşaportul diplomatic electronic;
– paşaportul de serviciu;
– paşaportul de serviciu electronic;
– paşaportul simplu;
– paşaportul simplu electronic;
– paşaportul simplu temporar.
Cetăţenii români cu REȘEDINȚA în străinătate trebuie să prezinte pe lângă documentele românești și un document oficial emis de statul străin care dovedește stabilirea reşedinţei în acel stat.
Tipurile de documente care atestă reședința în fiecare stat se regăsesc aici: http://www.mae.ro/node/39550
MAE recomandă cetățenilor români care votează în străinătate să se informeze din timp cu privire la documentele în baza cărora își vor exercita dreptul de vot la secțiile de votare din afara României.
Lasă un comentariu