Consiliul Județean Arad a votat astăzi oportunitatea realizării unuia dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră.
Valoarea acestuia, prin care vor fi modernizați (aproximativ) 50 de kilometri de drumuri județene, realizat în parteneriat cu județul Bekes (Ungaria), este de 14 milioane de euro, din care județului Arad îi revin 13,5 milioane de euro.
Proiectul vizează dezvoltarea zonei transfrontaliere Arad – Bekes (Ungaria), prin modernizarea rețelei de drumuri județene care absoarbe o parte din traficul intens de pe DN 7, DN 69 și autostradă, și decongestionează principalul punct de trecere a frontierei româno-maghiare, de la Nădlac. În cadrul proiectului votat astăzi de Consiliul Județean Arad, se va realiza și centura ocolitoare sud a orașului Curtici.
„Este o zi importantă pentru județul Arad! Modernizarea acestei rețele transfrontaliere de drumuri este parte a strategiei noastre de creare a unor poli alternativi de dezvoltare în județul Arad. Se va realiza astfel o creștere naturală a localităților cuprinse pe harta investițiilor. Mai mult, mizăm pe circulația mai facilă a forței de muncă, pe creșterea mobilității cetățenilor maghiari înspre zonele industriale ale Aradului”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.
„Este un proiect important, fiindcă de la Guvernul României am primit finanțare pentru doar patru (!) kilometri de drumuri anul acesta, din rețeaua totală de 1200 km. Cu acest tronson de 7 kilometri realizăm încă o legătură cu județul Timiș, punem și mai bine în valoare podul din comuna Secusigiu în condițiile în care investitorii caută forță de muncă bine calificată și asociază cu asta proiectele lor de viitor. O altă componentă o reprezintă devierea traficului greu de pe cele mai circulate șosele din jurul municipiului Arad. Este, așadar, un proiect deosebit de complex și de important pentru arădeni”, a declarat Sergiu Bîlcea, vicepreședintele Consiliului Județean.
Tronsoanele de drum județean care vor fi modernizate prin proiectul „Conectarea comunitățílor la infrastructura TEN-T în zona de frontieră româno–maghiară”, sunt:
- DJ 709J Pecica – Turnu km 34+300…44+100
- DJ 709B Curtici – Sânmartin km 18+800…27+400
- DJ 709B Sânmartin – Socodor km 27+590…39+200
- DJ 792 Socodor – Nădab km 0+000…5+000
- DJ 709F Sânmartin – Șimand km 0+000…8+419
- Construire Centură ocolitoare sud – nord Oraș Curtici
Proiectul va fi finanțat în cadrul programului INTERREG VA RO-HU, Prioritatea de investiție 7/b Îmbunătățirea mobilității regionale prin conectarea nodurilor secundare și terțiare la infrastructura TEN-T, inclusiv noduri multimodale.
Consilierii PSD, prezenţi la şedinţă, au părăsit sala în timpul prezentării strategiei privind drumurile judeţene. „Faptul că astăzi consilierii PSD au părăsit sala atunci când am prezentat o strategie pe care ei înşişi au declarat că o susţin este dovada lipsei de responsabilitate şi a lipsei de interes faţă de proiectele Aradului. Noi ne-am făcut corect treaba, avem proiecte depuse pentru accesarea de fonduri transfrontaliere, proiecte depuse pe Programul Operaţional Regional şi suntem curioşi ce vom obţine de la Guvernul României. Ce să înţelegem? Că Guvernul, prin consilierii PSD, a întors spatele Aradului? Se pare că da!”, a declarat Sergiu Bîlcea.
Găsiți mai jos prezentarea făcută de Bîlcea și părăsirea sălii de ședință de către consilierii județeni:
Lasă un comentariu