Cumpărătorii de produse din magazinele online pot returna produsul în 14 zile de la achiziţie, iar comerciantul este obligat să returneze banii integral, precum şi cheltuielile legate de transport, potrivit legislației adoptate recent în România.
„Noile norme vor asigura, de exemplu, ca, la nivelul Uniunii Europene, consumatorii să aibă la dispoziţie 14 de zile pentru a-şi schimba decizia şi a se retrage din orice acţiune de achiziţionare a unui produs online, sau în afara spaţiilor comerciale. Noile reguli interzic, de asemenea, suprataxele pentru utilizarea cardurilor de credit şi a liniilor de asistență telefonică, precum şi ferestrele pre-bifate pe site-uri pentru încasarea unor plăţi suplimentare (de exemplu, atunci când se achiziţionează bilete de avion online)”, potrivit Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC).
Consumatorii din Uniunea Europeană se pot baza acum pe:
– creșterea transparenţei preţurilor;
– sfârşitul suprataxei nejustificate pentru utilizarea de carduri de credit şi linii de asistență telefonică;
– o interdicţie pentru ferestre pre-bifate pe Internet (de exemplu la achiziționarea biletelor de avion);
– o prelungire a perioadei de a se răzgândi de la 7 zile la 14 zile pe teritoriul UE;
– drepturi de rambursare mai puternice, în termen de 14 zile de la anularea achiziţiei;
– reguli care interzic capcanele on-line, cum ar fi ofertele de pe Internet promovate ca fiind gratuite când, în realitate, nu sunt (de exemplu, horoscopul);
– o mai bună protecţie în raport cu conţinutul digital.
Specialiştii estimează că patru milioane de români vor face cumpărături online până la sfârşitul anului, adică de două ori mai mulţi decât anul trecut.
Mai mult, un român plăteşte, în medie, 100 de dolari pe an pentru cumpărăturile sale online. Cele mai frecvente produse achiziţionate de Internet sunt hainele, electronicele, vacanţele şi mobila.
Foto: lerablog.org
Lasă un comentariu