Cel mai important proiect în domeniul sănătății publice derulat de Consiliul Județean Arad, de la înființarea instituției, a fost semnat astăzi.
Finanțarea Complexului Matern – Pediatrie, în valoare totală de 115 milioane de euro, a fost semnată de președintele Consiliului Județean, Iustin Cionca, și ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, în cadrul unui eveniment care a avut loc la Timișoara.
„Construim un complex medical care va deservi Aradul cel puțin în următorii 50 de ani! Va fi o clădire modernă, cu echipamente noi, de la vestiare la blocul operator. Investiţia are valoare mare, dar dacă nu îndrăznim să gândim o soluţie globală, integratoare, pentru secţiile de pediatrie de la spital, nu vom rezolva problemele de acolo. Dacă nu construim un spital nou, ci doar rostogolim problemele existente, nu va fi bine pentru nimeni. Categoric, acest Complex Matern-Pediatrie are nevoie de susţinerea largă a tuturor arădenilor, a administraţiei, a mediului de afaceri, a societăţii civile, pentru că este pentru generaţiile următoare, va fi funcţional cel puţin jumătate de secol, dacă nu chiar peste 100 de ani” , a declarat Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad.
Astăzi secţiile pentru copii, din cadrul Spitalului Județean, funcţionează împrăştiate în mai multe clădiri, pe străzi diferite. Unele dintre aceste clădiri sunt revendicate, altele sunt degradate și au fost construite în anii 1800. Ele pot fi doar întreținute, nu și refăcute, pentru că legea nu permite refacerea clădirilor care sunt revendicate.
Consiliul Judeţean Arad a alocat, recent, suma de 5,5 milioane euro pentru cofinanţarea celui mai important proiect al Aradului în domeniul sănătăţii publice – construirea unui spital, Complexul Matern-Pediatrie! Valoarea totală estimată a noului spital, care va îngloba toate specializările pentru copii, este de 115 milioane de euro.
Consiliul Judeţean Arad va construi Complexul Matern-Pediatrie pe 10 niveluri: demisol, parter, 7 etaje plus un etaj tehnic şi heliport.
Aria desfășurată a complexului va fi de 25.165 mp şi aria utilă de 18.256 mp.
Clădirea va cuprinde:
* Secţia Pediatrie I destinată grupei de vârstă 0-3 ani;
* Secţia Pediatrie II destinată grupei de vârstă 3-18 ani;
* Secția Chirurgie și Ortopedie Pediatrică;
* Bloc Operator;
* Chirurgie Pediatrică;
* Secție Anestezie și Terapie Intensivă destinată grupelor de vârstă 0-18 ani de tip
medical cât și chirurgical și destinată pacientelor din Secția Obstetrică Ginecologie;
* Serviciul Sterilizare;
* Farmacie;
* Secția Obstetrică- Ginecologie (Compartimentul Obstetrică se împarte în Obstetrică
patologică și Obstetrică fiziologică), cu bloc de nașteri şi bloc operator;
* Secția Neonatologie, Compartimentul Biberonerie, Ambulator integrat;
* Serviciul Epidemiologie,
* Spitalizare de zi;
* UPU pediatrie;
* Camera de gardă pentru Secția Obstetrică- Ginecologie;
*UTS;
* Serviciul Radiologie,
* Serviciul de internare – externare pacienți;
* Unitatea de igienizare sanitară pentru pacienți (garderobă pacienți);
* Vestiar personal.
Complexul Matern-Pediatrie va avea un număr de 312 paturi în regim de spitalizare continuă, după cum urmează: Secţia Pediatrie I – 40 paturi; Sectia Pediatrie II – 46 paturi; Chirurgie şi Ortopedie Pediatrică – 45 paturi din care 10 paturi aparţinători; ATI adulţi – 6 paturi; ATI copii – 5 paturi; Secţia Neonatologie – 80 paturi din care 15 paturi terapie intensivă nou născuți, 15 paturi prematuri și 15 paturi aparținători; Secția Obstetrică Ginecologie – 90 paturi. Spitalul va avea si un număr de 23 paturi pentru spitalizare de zi.
Vă reamintim că un Spital de Psihiatrie nou a fost construit de Consiliul Județean Arad la Căpâlnaș, iar un spital nou de Oncologie a fost construit tot de Consiliul Județean în municipiul Arad. Ambele vor fi date în folosință anul acesta. De asemenea, Consiliul Județean a extins pentru a treia oară Unitatea de Primiri Urgențe de la Spitalul Județean, cu o construcție nouă, care va fi folosită din această primăvară. Patru computere tomograf și un RMN sunt unele dintre investițiile cele mai importante în aparatura medicală nouă, cumpărate de Consiliul Județean pentru spital. Suma atrasă de Consiliul Județean Arad pentru proiectele medicale în județul Arad este de 220 de milioane de euro………………………….
Cât costă deszăpezirea într-o iarnă aproape fără zăpadă?
Cât costă ziua de iarnă fără zăpadă? Există o taxă de așteptare a zăpezii?
Contractele făcute prin licitație publică sunt însă mult mai mari. Consiliul Județean Arad a semnat un contract în valoare de 7,5 milioane de euro pentru “Servicii specifice privind protecţia drumurilor publice pe timp de iarnă, combaterea lunecuşului şi înzăpezirii”.
Cine si cum monitorizeaza executia contractului.
Plata serviciului se face pe baza facturilor emise de companie, dupa ce ele sunt verificate de primărie/consiliu? Sau a fost prevăzută în contract o sumă fixă indiferent de numărul de intervenții?
”Calculul sumelor de plată generate de activităţile de deszăpezire pentru sezonul de iarnă 2016-2017 nu este finalizat, având în vedere că suntem încă în lunile de iarnă. Plăţile vor viza doar operaţiunile prestate şi se vor face în funcţie de activităţile efectuate în teren şi de resursele folosite, conform termenilor contractuali în vigoare”, spun reprezentanţii Primăriei sectorului 4.
Cine si cum monitorizeaza executia contractului.
Se urmaresc toate aspectele interventiei: combustibilul utilizat, cantitatea de material folosita, traseele pe care s-a intervenit? Inspectorii verifica operatiunea inca din prima faza? (Spre exemplu, inca din depoul unde sunt utilajele se verifica in parte cata benzina au in rezervor si ce cantitate de materiale antiderapante au. Apoi urmaresc pe traseu masinile).
Noteaza cat dureaza interventia, cate masini au fost trimise in teren si cati angajati. Toate aceste detalii sunt notate in rapoarte care sunt utilizate ulterior in momentul in care compania trimite facturile. Purtatorul de cuvant al Primariei sectorului 1, Alexandru Ichim, a mai mentionat si ca, pe langa rapoartele scrise, inspectorii filmeaza si fotografiaza actiunea de deszapezire astfel ca rapoartele lor au probe materiale. In aceasta activitate sunt angrenati 20 de inspectori ai primariei la care se adauga si 30 de echipaje ale politiei locale.
Noteaza cat dureaza interventia, cate masini au fost trimise in teren si cati angajati. Toate aceste detalii sunt notate in rapoarte care sunt utilizate ulterior in momentul in care compania trimite facturile. Purtatorul de cuvant al Primariei sectorului 1, Alexandru Ichim, a mai mentionat si ca, pe langa rapoartele scrise, inspectorii filmeaza si fotografiaza actiunea de deszapezire astfel ca rapoartele lor au probe materiale. In aceasta activitate sunt angrenati 20 de inspectori ai primariei la care se adauga si 30 de echipaje ale politiei locale.
Aceasta factura este comparata cu rapoartele inspectorilor primariei care au masurat aceeasi indicatori. In caz ca exista neconcordante, primaria nu plateste facturile si le inapoiaza furnizorului.
FELICITARI PNL ARAD1