ACUZAŢII GRAVE la PROFI, în urma scandalului CĂRNII EXPIRATE. VAL de CONTROALE

ACUZAŢII GRAVE la PROFI, în urma scandalului CĂRNII EXPIRATE. VAL de CONTROALE

Nu mai puțin de 11 controale au fost efectuate de autorităţi la magazinele PROFI din județele Arad și Hunedoara, ca urmare a acuzaţiilor aduse de Ciprian Gabor, managerul unităţii din centrul Aradului, care a afirmat că ar fi fost pus de superiorui să vândă carne expirată, spălată şi dată cu oţet.

Potrivit unui comunicat de presă al PROFI, ca urmare a acestor controale, „constatările oficiale demontează acuzațiile nefondate lansate ieri de Gabor Ciprian, fostul șef al unui magazin PROFI din Arad, suspendat din funcție pentru abateri foarte grave”.

În plus, reprezentanţii PROFI susţin că: „CV-ul fostului șef menționează că înainte de a se angaja la PROFI, el ar fi studiat ca masterand în management la Universitatea de Vest Vasile Goldiș, din ARAD, dar o verificare atentă arată ca nu este și nici nu a fost vreodată înscris la cursurile respective. Tot în CV apare și faptul ca ar fi fost Administrator Manager la SC FRUTISSA JUICE SRL dar, din nou surpriză, verificând acum oricine constată că acea firmă nu există”.

„Sesizată de unii din angajații magazinului, pe 15 februarie conducerea PROFI a demarat o cercetare internă, în urma căreia au ieșit la iveală fapte extrem de grave de care se face vinovat Gabor Cristian, fapte ce merg până la falsificarea unor documente. În consecință, el a fost suspendat din functie. La aflarea deciziei, a început să facă public declarații pe cât de șocante, pe atât de neadevărate, cu privire cum se lucrează în magazine.
Ce a reieșit până acum din controlul menționat? Că fostul șef cerea foloase necuvenite furnizorilor pentru a efectua comenzi către aceștia; manipula datele din sistemul informatic al rețelei, falsificând inventarul cu zeci de mii de lei în cele doar șase săptămâni de când a preluat magazinul; deconta sume care nu fuseseră aprobate de superiorul său; nu respecta regulile și procedurile de organizare a programului de lucru al personalului magazinului, ceea ce a condus la nemulţmiri din partea angajaţlor; nu respecta regulile și procedurile cu privire la comunicarea orelor suplimentare efectuate de către angajații magazinului; completa în alb cereri de concediu de odihnă, fără ca acestea să fie semnate și de către personalul magazinului, și multe altele”, se mai arată în comunicatul de presă al PROFI.

De remarcat, că mai multe instituţii cu atribuţii de control din Arad au primit reclamaţii din partea a 10 angajaţi ai PROFI, la care se adaugă cea a lui Ciprian Gabor.

Cei 11 au depus sesizări la Inspectoratul de Poliţie Judeţean Arad, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Arad, Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Arad şi la Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad, prin care acuză abuzuri din partea unor superiori, care le-ar fi cerut să vândă carne expirată, spălată cu oţet şi detergent Cif. Ciprian Gabor susţine că la alte magazine se practică asta, însă a refuzat să accepte ca acest lucru să se întâmple şi în unitatea sa, astfel că directorul zonal ar fi făcut presiuni asupra altor angajaţi. Mai mult, Ciprian Gabor susţine că şeful său direct i-ar fi cerut şi să reeticheteze unele mezeluri expirate, dar că el a refuzat să facă asta. În acest caz ordinul ar fi venit de mai de sus, de la directorul regional.

Totodată, cei 11 semnatari ai plângerilor depuse la instituţiile sus-amintite susţin că angajatorul nu le-ar fi plătit contravaloarea orelor suplimentare lucrate. Numai Gabor susţine că ar fi acumulat peste 1500 de ore suplimentare neplătite, pentru care susţine că ar avea de încasat circa 15.000 de lei.

Grupul celor 11 nemulţumiţi va protesta în stradă, motiv pentru care au solicitat o autorizaţie de la Primăria municipiului Arad.

Purtătorul de cuvânt al municipalităţii arădene, Corina Drăghici, a declarat că solicitarea a fost avizată favorabil, protestul urmând a se desfăşura joi, timp de oră, de la 14, pe trotuarul din faţa magazinului PROFI din centrul Aradului.

Autorităţile sunt obligate ca în urma petiţiilor şi sesizărilor înregistrate, să facă cercetări şi să transmită răspunsuri nemulţumiţilor în cel mult 30 de zile.

Având în vedere faptul că în acest caz este vorba de alimente, cercetările se desfăşoară, însă, într-un ritm mult mai rapid.

Purtătorul de cuvânt al IPJ Arad, inspector Lorena Pârvulesciu, a confirmat faptul că s-a primit o sesizare semnată de cei 11 angajaţi al lanţului de supermarketuri, precizând că aceasta a fost repartizată Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice, cercetările fiind în curs de derulare, rezultatele urmând să fie făcute cunoscute la final. Directorul executiv al Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, dr. Viorel Agud, a declarat că inspectorii de profil din cadrul instituţiei au verificat deja aspectele arătate de cei 11 salariaţi ai lanţului de magazine în sesizarea depusă. Agud a mai spus că, în urma verificărilor, s-a constatat faptul că aspectele sesizate nu se confirmă.

Comisarul şef adjunct al Comisaritului Judeţean pentru Protecţia Consmatorului Arad, Gheorghe Iancu, a declarat că sesizarea depusă de cei 11 angajaţi ai PROFI se află în curs de cercetare, urmând ca rezultatul investigaţiilor să fie făcut cunoscut la finalizarea acestora.

De asemenea, inspectorul şef al ITM Arad, Ecaterina Isac, a declarat că inspectorii de muncă cercetează aspectele cuprinse în sesizare. Inspectorul şef a mai spus că nu pot fi oferite informaţii despre stadiul investigaţiilor, dar a dat asigurări că toate aspectele sesizate vor fi cercetate cu mare atenţie şi responsabilitate, urmând să fie făcute publice la finalizarea lor.

  1. Pai ce sa spuna Agud…. Ca doara incepe campania electorala

    Raspunde
  2. Protectia consumatorului, inspectia sanitar veteinara etc. sunt cei care compun batalianele de spagari de stat cu rol cert de musamalizare a cazurilor serioase generate de firmele cu influenta.
    Ce au putut sa verifice inspectorii astia, altceva decat hertii? Nimic, fiindca carnea de care se vorbea a fost scoasa din magazin. Pe cale de consecinta au constatat ca la data efectuarii controlului nu se afla in magazin carne spalata si mezeluri reetichetate si nu ca inainte de efectuarea controlului, la momentul scandalului carnea si mezelurile ar fi fost contrafacute. In concluzie, foarte convenabil pentru cei mai fortosi, au constatat ca cetateanul nu este pacalit si au presupus doar ca el probabil nici nu ar fi fost pacalit. Daca reclamata ar fi fost o firmulita mica astia ar fi platit la amenzi nenumarate, care insa, urmare a negocierilor (disperarii patronului si lacomiei inspectorilor) s-ar fi diminuat consistent cu un comision de deranj pentru inspectori, ca si gura lor vrea sa mananca.

    Raspunde
  3. organele de control au o noua ocazie de a-si mai rotunji veniturile cu o mica spaga
    e clar ca tot ce putea fii considerat suspect a fost inlaturat de mult

    Raspunde

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.