Adrian Țolea, prim-vicepreședinte al PNL Arad, a declarat luni, în cadrul unei conferințe de presă, că propunerea făcută de Victor Ponta este una total neserioasă atâta timp cât Masterplanul General de Transporturi este un document fără o asumare clară din partea Executivului.
„Deși a fost lansat public de Ioan Rus, actualul ministru al Transporturilor, acest document nu a fost asumat de premierul Ponta pentru că nici până astăzi nu a fost adoptat în vreo ședință de Guvern a Cabinetului Ponta. Demersul premierului privind semnarea unui acord politic pe 10 ani pe transporturi denotă disperarea cu care Victor Ponta încearcă să găsească teme pe care să le impună pe agenda publică pentru a-și dovedi performanța la guvernare. Realizarea unui astfel de consens pe 10 ani între forțele politice pe un Masterplan general de transporturi este un copy-paste marca Ponta după unul dintre obiectivele fixate în programul prezentat de Klaus Iohannis și PNL în campania electorală pentru prezidențiale. Astfel, în stilul său caracteristic, Victor Ponta încearcă să se relegitimeze pe un domeniu în care a eșuat lamentabil și printr-un furt intelectual din programul România lucrului bine făcut impune public o temă care nu-i aparține. Propunerea lui Victor Ponta reprezintă un exercițiu strict de imagine, mai mult o contrapondere la Pactul pe Apărare inițiat de președintele României, domnul Klaus Johannis și semnat de către toate partidele parlamentare. Chiar dacă a renunțat la titlul de doctor dobândit prin plagiat, Victor Ponta continuă să folosească această metodă în actul de guvernare copiind inițiativa președintelui Iohannis. Astfel, Victor Ponta continuă să guverneze punctând doar la impresia artistică, fără o viziune și o strategia de guvernare în domeniul transporturilor”, a declarat Adrian Țolea.
Prim-vicepreședintele PNL Arad spune că, prin invitaţia lansată partidelor politice de a semna un pact politic pentru autostrăzi, Guvernul condus de Victor Ponta încearcă să fugă de răspundere și să ascundă haosul creat în domeniul infrastructurii.
„Gestul lui Victor Ponta reprezintă o încercare disperată de a transfera responsabilitatea guvernării în materie de autostrăzi și totodată recunoașterea propriei neputințe de a implementa un document strategic cerut și de partenerii europeni, condiție esențială pentru a accesa fondurile destinate dezvoltării infrastructurii în România. Sunt de notorietate bâlbele și declarațiile contradictorii ale miniștrilor PSD de la transporturi, Dan Șova și Ioan Rus, privind tronsonul de autostradă Sibiu – Pitești, licitat la schimb cu București – Alexandria, precum și declarațiile lui Victor Ponta care și-a pus la bătaie mandatul de deputat în cazul în care Comarnic – Brașov nu se realizează până în anul 2016. Guvernul Ponta nu are legitimitatea să propună un astfel de document având în vedere capacitatea redusă de a performa in domeniul investițiilor publice și în special al construcțiilor de autostrăzi. Semnarea unui acord politic pe acest subiect nu poate suplini lipsa de competență si de responsabilitate a Guvernului Ponta de a implementa o strategie viabilă și sustenabilă în domeniul transporturilor și de a aplica un Masterplan General de Transporturi”, a mai declarat Adrian Țolea, spunând că PNL nu poate gira o astfel de propunere venită din partea lui Victor Ponta si din partea unui Guvern care și-a dovedit limitele în actul de guvernare, dar și că PNL nu respinge ideea unui astfel de pact cu condiția ca acest demers să aibă la bază un Masterplan care să răspundă nevoilor de dezvoltare ale României pe termen mediu și lung, care să genereze investiții și locuri de muncă și să atragă mediul de afaceri autohton într-un parteneriat durabil și cu beneficii reale pentru întreaga societate.
„În viziunea PNL, un astfel de document programatic trebuie să aibă în vedere o etapizare foarte clară a proiectelor de infrastructură astfel încât să atenueze disparitățile de dezvoltare dintre regiuni, să vizeze totodată o așezare instituțională care să permită și să ofere o predictibilitate în asumarea și implementarea acestor proiecte și să asigure o abordare integrată a tuturor modurilor de transport, în acord cu direcțiile de acțiune agreate și consfințite la nivelul Uniunii Europene. Actualul Masterplan nu răspunde acestor exigențe, este un document superficial, care pe parcursul elaborării sale, precum și în forma sa finală este un compromis între interese conjuncturale ale PSD și cerințe europene obligatorii pentru accesarea fondurilor comunitare”, a încheiat prim-vicepreședintele PNL Arad Adrian Țolea.
Imi vine sa vomit…..Tolea….mergi omule si impusca-te…panarama curului ce esti