Facebook se află în mijlocul unui scandal de proporții. Compania lui Zuckerberg este acuzată de cenzură, după ce mai multe subiecte cu tentă conservatoare au fost blocate din secțiunea de știri.
Dacă informațiile vor fi confirmate, acest lucru ar transforma reţeaua într-o unealtă politică. Deja, mai mulţi foşti angajaţi spun că au cenzurat ştiri bazându-se pe această regulă.
În faţa acuzaţiilor, Mark Zuckerberg a lansat o investigaţie internă pentru a vedea dacă modul de afişare a informaţiilor respectă principiul obiectivităţii. Deja apar, însă, indicii că fluxul de ştiri poate prinde coloratură politică.
Facebook a publicat metodele folosite pentru selecţia ştirilor. Din aceste informații reiese că secţiunea de ştiri populare nu se construiește 100% pe baza unui algoritm, întrucât nu include ştirile cele mai citite de utilizatori, ci şi ştiri alese de angajaţii Facebook. Iar aceștia nu includ neapărat știri populare, ci și unele știri pe care le consideră în interesul audienţei.
Asta ajută compania să atragă utilizatori, dar totodată o expune riscului de subiectivism ca în orice organizaţie de presă.
Singura diferență este că la Facebook, utilizatorilor li se induce ideea că ştirile nu sunt alese pe baza preferințelor angajaților, ci a preferințelor utilizatorilor.
Lasă un comentariu