Angajaţii români mănâncă în grabă, la ore neregulate și nu reuşesc să consume suficiente fructe şi legume, deşi sunt foarte preocupaţi de impactul mâncării şi al obiceiurilor alimentare asupra sănătăţii.
Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă GfK la cererea companiei emitente de bonuri de masă Edenred România, 62% dintre angajaţii români alocă mai puţin de 30 de minute mesei de prânz.
Cel mai adesea, ei servesc la prânz un pachet adus de acasă sau mâncare de tip fast-food.
Deşi, la nivel de percepţii, angajaţii români vor să evite alimentele procesate, să mănânce la ore regulate şi să facă din mese momente de socializare şi relaxare, realitatea este departe.
Românii consideră că micul dejun este o necesitate fiziologică (59%) şi este masa care le dă cea mai multă energie (55%). Cu toate acestea, 61% dintre salariaţi sar peste micul dejun.
Prânzul este considerat mai degrabă o ocazie bună de a face o pauză de relaxare (67%).
Cei mai mulţi angajaţi români au declarat că masa lor ideală ar costa 20 de lei, însă, în realitate, varianta cea mai des întâlnită la prânz este aceea a unui pacheţel adus de acasă şi consumat la muncă. 30% dintre salariaţi îşi aduc pachetul de acasă, pauza de prânz fiind chiar în incinta locului de muncă. În acelaşi timp, 62% dintre angajaţi alocă sub 30 de minute prânzului.
Spre comparaţie, doar 46% dintre salariaţii belgieni alocă sub 30 de minute prânzului, 41% în cazul germanilor şi 31% în cazul italienilor. Comportamentul românilor este similar cu al polonezilor, unde 77% mănâncă la prânz în mai puţin de 30 de minute.
Preţul mediu perceput ca fiind rezonabil pentru masa de prânz este de 13 lei într-un fast-food (echivalentul a 1,4 tichete de masă), 17 lei în cazul mâncării livrate (1,8 tichete de masă) şi de 27 de lei (2,9 tichete) pentru un prânz la restaurant. Valoarea zilnică a unui tichet de masă în România este în prezent de 9.35 lei.
Prin comparaţie, angajaţii germani, unde valoarea zilnică a unui tichet de masă este de 4.85 Euro, consideră rezonabil un preţ de 1,2 tichete pentru un prânz la fast-food, 1,3 tichete pentru mâncare livrată şi doar 1,9 tichete pentru un prânz la restaurant.
Studiul „Masa ta ideală” a fost realizat în luna septembrie, pe un eşantion reprezentativ de 400 de angajaţi din mediul urban.
Lasă un comentariu