Direcţia de Evidenţă a Persoanelor a remis un comunicat în atenţia tuturor cetăţenilor români, indiferent dacă aceştia se află în ţară sau în străinătate.
Astfel, potrivit Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 41/2016, taxa extrajudiciară de timbru în valoare de 5 lei se încasează doar la solicitarea unui act de identitate având ca motiv:
- schimbarea adresei de domiciliu (în aceeaşi localitate, dintr-o localitate în alta şi din străinătate în România);
- înscrierea în actul de identitate a menţiunii privind stabilirea reşedinţei;
- preschimbarea buletinelor de identitate.
- În caz de deteriorare, expirare, schimbare nume/prenume, primul act de identitate, etc costul unei cărţi de identitate este de doar 7 lei, respectiv 1 leu – cartea de identitate provizorie.
Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor face apel la cetățeni să-și verifice periodic termenul de valabilitate al actelor de identitate, în vederea evitării situaţiilor neplăcute în care pot deveni contravenienţi la prevederile legii.
Titularul va solicita Serviciului de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu eliberarea unui nou document de identitate:
– cu minim 15 zile şi maxim 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate al actului de identitate; respectiv în termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani, în cazul eliberării primului act de identitate precum şi pentru orice alte situaţii intervenite în statutul civil al persoanei sau ca urmare a schimbării domiciliului.
În situaţia în care cetăţenii nu respectă termenele stabilite prin lege pentru punerea în legalitate cu acte de identitate, aceştia vor fi sancţionaţi contravenţional cu amendă cuprinsă între 40 lei şi 80 lei.
Lasă un comentariu