CFR Infrastructură Timişoara anunţă că au fost începute lucrările la noul pod feroviar peste Mureş în județul Arad.
„În cadrul modernizării liniilor dintre stațiile Ronaț Triaj și Arad, au fost proiectate o serie de pasaje, podețe și poduri. Astfel, la km. 2+610, conform proiectului, au inceput lucrările pentru construire a noului pod peste Mureș, la o distanță de aproximativ 1,3 km față de podul existent.
Podul este alcătuit dintr-o deschidere de 180 m, tip arc metalic cu cale jos cu cuvă de piatră spartă și 9 deschideri de 50 m, tip grinzi cu zăbrele cu cuvă de piatră spartă, iar infrastructura acestuia va fi alcătuită din 2 culee și 9 pile.”, precizează reprezentanții CFR Infrastructură Timişoara.
Lucrările din momentul de față se desfășoară astfel:
Culeea 1 – s-au forat pilonii, s-a turnat egalizarea, urmând montarea armăturii pentru fundația la prima culee;
Pila 1 – s-au forat pilonii, au fost livrate și sunt în curs de pregatire carcasele de armătură pentru pilele 1-6, urmând excavațiile pentru turnarea betonului.
În vecinătatea podului de peste Mureș, se lucrează la podețul de la km 1+908, unde s-a turnat fundația, s-a instalat armătura, iar în momentul de față se finalizează cofragul pe partea stângă.
În continuitatea podețului se execută lucrări la terasamentul căii ferate.
Reamintim obiectivele proiectului:
⦁ creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și la 120 km/h pentru cele de marfă;
⦁ introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R).
– Constructor – Asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA
– Lungime Traseu: 54,86 km
– Finanțare: PNRR și Buget de stat
– Durata de execuție: 102 luni (42 luni proiectare + execuție – 60 luni garanție)
– Valoare contract (fără TVA) – 2.184.174.656,60 lei
Sursa foto: CFR Infrastructură Timişoara
[…] Citeste articol integral Sursa & Foto Credit- “newsar.ro” […]