Bilanțul atacului de vineri seara din Munchen arată sumbru: 9 morți, 16 răniți și o… întrebare, care îi macină pe mulți dintre bavarezi. De ce?
Tânărul de 18 ani, care avea dublă cetățenie (iraniană și germană), a deschis focul la întâmplare ucigând oameni nevinovați, apoi s-a sinucis, lăsând în urma lui o serie de întrebări fără răspuns.
Nu sunt deloc clare motivele care au dus la acest masacru și cu toate că jihadiștii au salutat atacul pe rețelele de socializare, nu este, deocamdată, clar dacă Statul Islamic este implicat.
Există, însă, suspiciuni că atacul a fost plănuit din timp. Un anunț făcut pe Facebook, o reclamă mincinoasă care îi îndemna pe oameni să meargă la fast-food-ul din zona centrului comercial pentru meniuri ce urmau să le fie oferite gratuit de McDonald’s, a atras multă lume în restaurant. S-a întâmplat chiar înainte de atac.
Ulterior, purtătorul de cuvânt al poliţiei din Munchen a anunţat că reclama apărută pe Facebook nu a fost postată de reprezentanţii restaurantului de tip fast-food şi că aceasta a apărut pe Internet chiar înainte de atac.
Lasă un comentariu