Bugetul Aradului și repartizarea excedentului bugetar, în dezbatere publică

Bugetul Aradului și repartizarea excedentului bugetar, în dezbatere publică

Bugetul General de Venituri și Cheltuieli al Aradului, precum și repartizarea excedentului bugetar se vor afla în dezbatere publică.

Primăria Municipiului Arad îi invită pe toți cei interesați la dezbatere publică privind două proiecte de acte normative: unul privind repartizarea excedentului bugetar al Municipiului Arad rămas nerepartizat iar celălalt privind adoptarea Bugetului General de Venituri și Cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2025.

Evenimentul va avea loc în data de 24 martie, ora 11.30, în sala Regele Ferdinand din cadrul Primăriei Arad, Bulevardul Revoluției, nr. 75. De asemenea la dezbetere se poate participa și online prin platforma ZOOM accesând următorul link:

https://zoom.us/j/95610083882?pwd=PVSCthGKcIVFag0w9JfFGMc83cIEfl.1

Paragraf descriptiv – Proiectele de hotărâre se referă la:

– repartizarea Excedentului bugetar al municipiului Arad pe anul 2024, rămas nerepartizat, prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 3/13.01.2025, în sumă de 13.849.026,19 lei, conform Anexei 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre și la repartizarea pe obiective şi cheltuieli de investiţii a disponibilului rămas nerepartizat, existent la 31 decembrie 2024, destinat pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare, conform Anexelor 2, 2A – 2C, 3, 3A precum și la

– aprobarea Veniturilor bugetului local pentru anul 2025, în sumă de 1.301.200,03 mii lei, și a Cheltuielilor bugetului local pentru anul 2025, în sumă de 1.329.297,63 mii lei, precum și la aprobarea creditelor de angajament și a creditelor bugetare detaliate pe ordonatori de credite de la capitolele bugetare.

Ordinea de zi a evenimentului:

  1. Deschiderea evenimentului (anunțarea temei si a ordinii de zi, prezentarea reprezentanților instituției, a procedurii și a regulilor de desfășurare a evenimentului)
  2. Prezentarea succintă a motivației și a proiectului de act normativ supus dezbaterii publice (reprezentant al inițiatorului, experți sau specialiști care au participat la elaborare)
  3. Prezentarea verbală de către cetățenii interesați a propunerilor privind modificarea proiectului de act normativ supus dezbaterii publice
  4. Închiderea întâlnirii (prezentarea etapelor următoare în procesul de adoptare, cu menționarea termenelor aferente)

Persoanele interesate să prezinte verbal propuneri în cadrul dezbaterii publice vor avea la dispoziție 5 minute pentru prezentare. Aceste persoane sunt rugate să se înregistreze online la adresa de e-mail dezbaterepublica@primariaarad.ro sau direct la sediul instituției-Primăria Municipiului Arad, Bulevardul Revoluției, nr. 73, Palatul Cenad, la Serviciul Relații cu Publicul și Asociații de Proprietari, camera 5, luni, marți, miercuri între orele 08:30 – 16:00, joi între orele 08:30 – 17:30, vineri între orele 08:30 – 13:30, persoana de contact: consilier juridic Compartimentul Asistență Juridică, Direcția Comunicare – Antonina Bulboacă, telefon 0257/281.850, int. 304, precum și la data dezbaterii publice, la sala de ședință.

La dezbaterea publică sunt invitați să participe toți cei interesați, în limita locurilor disponibile în sală, persoane fizice și juridice, organizații ale societății civile, societăți comerciale, reprezentanți ai instituțiilor publice interesate, ai presei, etc.

Documentația aferentă proiectelor de acte normative includ: Proiectele de hotărâre ale Consiliului Local Municipal Arad;  Rapoartele de specialitate ale Direcției Economice- Serviciul Buget, Referatele  de aprobare ale Primarului.

Documentația poate fi consultată:

  1. Pe pagina de internet a Primăriei Municipiului Arad, la acest link:  https://www.primariaarad.ro/dm_arad/portal.nsf/AllByUNID/transparenta-decizionala–2025-00046176?OpenDocument
  2. La sediul Primăriei Municipiului Arad, din Bulevardul Revoluției, nr 73, Palatul Cenad, Serviciul Relații cu Publicul și Asociații de Proprietari, camera 5, luni, marți, miercuri între orele 08:30 – 16:00, joi între orele 08:30 – 17:30, vineri între orele 08:30 – 13:30.
  3. Proiectele de acte normative se pot obține în copie, pe bază de cerere depusă la registratură, în Palatul Cenad, Bulevardul Revoluției, nr. 73, la Serviciul Relații cu Publicul și Asociații de Proprietari, camera 5, luni, marți, miercuri între orele 08:30 – 16:00, joi între orele 08:30 – 17:30, vineri între orele 08:30 – 13:30.

Menționăm faptul că propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectele de acte normative supuse procedurii de transparență decizională se mai pot depune până la data de 23.03.2025,

  1. Prin formularul online disponibil pe pagina de internet la acest link: https://www.primariaarad.ro/dm_arad/portal.nsf/AllByUNID/C93732E213DBDCA1C2258934004804A7?OpenDocument   
  2. Ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: dezbaterepublica@primariaarad.ro
  3. Prin poștă, pe adresa Primăriei Municipiului Arad, Bulevardul Revoluției, nr. 75.
  4. La sediul Primăriei Municipiului Arad, la registratură, în Palatul Cenad, Bulevardul Revoluției, nr. 73, la Serviciul Relații cu Publicul și Asociații de Proprietari, camera 5, luni, marți, miercuri între orele 08:30 – 16:00, joi între orele 08:30 – 17:30, vineri între orele 08:30 – 13:30.

Materialele transmise vor purta mențiunea: propuneri privind

 ” Proiectul de hotărâre privind repartizarea excedentului bugetar al Municipiului Arad rămas nerepartizat”- inițiativa primarului, sau

” Proiectul de hotărâre privind adoptarea Bugetului General de Venituri și Cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2025″ – inițiativa primarului. .”

Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet, la acest link:

https://www.primariaarad.ro/dm_arad/portal.nsf/AllByUNID/216AFEF450DD482FC225876400451262?OpenDocument

Nepreluarea recomandărilor formulate și înaintate în scris va fi justificată în scris.

Pentru informații suplimentare, reprezentanții Primăriei vă stau la dispoziție la următoarele date de contact: Compartimentul Asistență Juridică- Direcția Comunicare: Consilier Juridic- Bulboacă Antonina, telefon: 0257/281.850, int. 304, e-mail: dezbaterepublica@primariaarad.ro

Foto: Arhivă, caracter ilustrativ

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.

ReactiiRecente