Chloë Thomas, (UK), inclusă în Top 10 Analişti de eCommerce din lume de către Power Retail (Australia) vine în România în calitate de speaker în cadrul TeCOMM – Conferinţa de eCommerce din 21-22 octombrie 2015, Cluj-Napoca.
În prezentarea sa din cadrul TeCOMM, Chloë va vorbi despre oportunităţile pe care persoanele care activează în domeniul eCommerce ar trebui să le ia în considerare acum pentru a duce la creşterea afacerii în 2016.
- TeCOMM: Când ţi-a venit ideea să împărtăşeşti publicului seria de cărţi dedicată Masterplan-ului eCommerce ?
Chloë Thomas: Am petrecut mulţi ani discutând despre cât este de frustrant că nu există un proiect pe care oamenii de business din eCommerce să-l urmeze pentru un drum rapid spre succes, evitând astfel, în opinia mea, capcanele de care se pot lovi.
Într-o altă zi, participând la o întâlnire de grup, unul dintre participanţi a întrebat „cum pot să scriu o carte”, fiind surprinsă că pentru ceilalţi problema era scrierea ei. Publicarea părea uşoară. Pentru mine însă, ideea de a mă aşeza şi de a scrie o carte este metoda perfectă de a-mi petrece timpul – s-a făcut lumină atunci, să zic aşa, m-am aşezat şi am scris primele două cărţi.
- Dintre subiectele abordate în cărţile tale, putem învăţa tips-uri pentru a avea noi clienţi, dar şi modalităţi de a ne eficientiza timpul. Care sunt subiectele principale pe care te-ai axat?
„eCommerce MasterPlan 1.8: Your 3 Steps to Successful Online Selling” explică cei trei paşi pe care oricare business în eCommerce ar trebui să-i urmeze pentru a avea succes. Primul este acela de a lucra la strategia ta (Structura de eCommerce business, USP-ul tău (Unique Selling Proposition) şi scala de Product Range); al doilea pas este acela legat de website, bani, produse şi promovare. Cel de-al treilea pas şi cel de pe urmă este despre marketing- cum să creezi planul care să aducă pe site-ul tău clienţii.
„eCommerce Marketing: How get to Drive Traffic that BUYS to your Website” urmează discuţiile din prima carte şi explică cum să te apropii de cele 9 metode cheie de marketing pe care un business ar trebui să le testeze. Este inclus aici şi cum să măsori succesul şi cu care metode ar trebui să începi.
„eCommerce Delivery: How Your Delivery Strategy Can Increase Your Sales” este cea mai recentă carte şi prima care aprofundează puterea clientului. Cartea explorează cum să îţi foloseşti strategiile de livrare, atât spre a procesa comanda de la un client, dar şi de a creşte şansele de a ajunge la acea achiziţie atât de importantă, mereu necesară strategiei.
- Care sunt impresiile primite în urma podcastului de eCommerce masterplan?
The eCommerce MasterPlan Podcast a fost lansat în iunie 2015, iar în fiecare săptămână publicăm câte un interviu cu o persoană interesantă din business-ul eCommerce. Îmi place foarte mult să fiu gazda acestui proiect, invitaţii noştri vin mereu cu conţinut nou şi ne împărtăşesc atât de multe informaţii şi tips-uri. Feedback-ul e fantastic! Avem oameni care ne ascultă din peste 30 de ţări diferite din jurul lumii şi feedback-ul din partea ascultătorilor este grozav – ori foarte multe laude, ori sugestii despre cum să ne perfecţionăm.
- Power Retail (Australia) te descrie ca unul dintre cei 10 Top Analişti de eCommerce din lume. Ce înseamnă asta pentru tine?
Personal, am alergat prin birou preţ de câteva minute bune, cu un zâmbet larg pe faţă- să fiu inclusă pe lista pe care mai apar oameni minunaţi ca Rand Fishkin de la compania Moz m-a entuziasmat teribil. Sunt foarte onorată să fiu inclusă şi îmi reaminteşte cât de important este să pot continua să ofer informaţii utile pentru a-mi ajuta cititorii, ascultătorii, celor care mă urmăresc pentru a lua decizia corectă cu privire la business-urile lor.
- Care sunt lucrurile cărora ar trebui să le acordăm mai multă atenţie pentru a accelera creşterea unui business?
Cred că industria eCommerce este în perioada de dezvoltare de la stadiul actual, deci este timpul să ne concentrăm pe strategiile fundamentale pentru a accelera creşterea. Dacă asculţi toate interviurile de pe podcast, vei observa că drumul real spre succes este acela de-a înţelege în totalitate clientul şi nu este despre cea mai recentă metodă de marketing strălucitoare sau despre o piesă a tehnologiei.
Deci ar trebui să ne concentăm să înţelegem călătoria clientului către business-ul nostru şi de a găsi cea mai bună metodă de a accentua călătoria şi profiturile noastre. Pentru a ajunge la esenţa „lucrurilor noi”, domeniile care mă pasionează în acest moment sunt delivery, remarketing, social media advertising, subscrierile la eCommerce.
- Cum ai descrie într-o frază succesul în eCommerce?
Fiecare business are propriul său punct al succesului în eCommerce şi cred că ar trebui să includă (minim) cifra de afaceri, profitul şi cât de fericit eşti tu, cât de fericită este echipa ta.
- Vei participa la TeCOMM – conferinţa de eCommerce. Vei vorbi despre oportunităţi. Cât de important este să le acordăm atenţie ?
Unul dintre primele unelte pe care îl învaţă orice student de marketing este analiza SWOT – unde identifici punctele tari ale business-ului, punctele slabe, oportunităţile pe care le poţi avea şi ameninţările care pot influenţa negativ proiectul. Analiza SWOT este o metodă simplă de a înţelege unde te situezi, iar Oportunităţile sunt partea cea mai încântătoare la analiză. Identificând oportunităţile disponibile şi lucrând asupra celor care îţi oferă avantaje reale, acestea sunt esenţiale dacă vrei să creşti business-ul rapid.
- Ce mesaj ai dori să împărtăşeşti publicului de la acest eveniment?
Aştept cu interes să vin în România şi să împărtăşesc din ideile despre eCommerce-ul de succes cu voi. De asemenea, să vă întâlnesc, să discutăm, să învăţ la rândul meu, de la voi toţi. Chiar vă rog să mă contactaţi pe twitter : @chloe_ecmp. Aştept cu drag să îmi împărtăşiţi din gândurile şi întrebările voastre în avans.
Lasă un comentariu