Ciprian Vărșan, consilier județean al AUR, solicită explicații conducerii Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad din cauza rezultatelor „îngrijorătoare” ale chestionarelor de satisfacție completate de pacienți.
„Am solicitat conducerii Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad rezultatele chestionarelor de satisfacție completate de pacienți în ultimele luni. Datele transmise de către conducerea unității medicale relevă o situație alarmantă privind calitatea actului medical și a condițiilor oferite pacienților în unele secții”, afirmă Ciprian Vărșan.
Secțiile cu nemulțumiri
Astfel, potrivit documentului primit, la Secția de Arși, procentul pacienților nemulțumiți și foarte nemulțumiți este de 100% iar la Secția Pediatrie – Ambulator, procentul celor nemulțumiți și foarte nemulțumiți este de 66,67%, arată Ciprian Vărșan.
Conform acestuia, aceste cifre sunt deosebit de îngrijorătoare și nu pot fi ignorate, mai ales în contextul în care Spitalul Județean Arad este principalul furnizor de servicii medicale din județ și se află în subordinea Consiliului Județean Arad.
„Situația este cu atât mai gravă cu cât, în ultimele ore, am fost sesizat de o familie care a solicitat sprijinul meu, relatând că o pacientă diagnosticată cu pneumonie se află de peste 14 ore pe o targă în UPU, pe motivul invocat al lipsei de paturi disponibile. Ca urmare, voi adresa o interpelare oficială managerului Spitalului Județean Arad, solicitând explicații concrete privind: cauzele acestor niveluri de nemulțumire ale pacienților, măsurile luate pentru îmbunătățirea condițiilor de spitalizare și situația reală a capacității de internare și modul în care pot fi prevenite astfel de cazuri dramatice. Consider că arădenii au dreptul la servicii medicale de calitate, respect și tratament demn, iar autoritățile trebuie să dea dovadă de transparență totală în gestionarea acestor probleme”, susține Ciprian Vărșan.
Apel către cetățeni
În final, acesta a adăugat: „Totodată, fac un apel către cetățenii județului Arad care au trecut prin experiențe neplăcute în cadrul Spitalului Județean să mă contacteze la sediul AUR Arad, situat pe strada George Coșbuc nr 12, pentru a putea documenta cazurile și a le aduce la cunoștința instituțiilor competente. Numai prin colaborare și implicare civică putem corecta disfuncționalitățile și putem asigura respectul cuvenit pacientului arădean”.
UPDATE: Ce spune conducerea spitalului
Conducerea Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad a reacționat la afirmațiile consilierului județean.
„Referitor la situația chestionarelor de satisfacție trimise pacienților care au fost spitalizați ori care s-au prezentat în ambulatoriu pentru consultații de specialitate, în semestrul I al anului 2025 precizăm că s-au transmis, în total, 53.852 de chestionare, și au fost completate 3.951 de chestionare, ceea ce înseamnă că au răspuns 7% din totalul pacienților chestionați.
Din totalul respondenților, 88,62% s-au arătat mulțumiți și foarte mulțumiți de serviciile Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad.
În cazul Compartimentului de Arși a fost completat un singur chestionar, în care pacientul s-a arătat foarte nemulțumit, reieșind astfel un procent de 100%.
Pentru Cabinetul de Pediatrie din cadrul Ambulatoriului SCJU Arad, procentul pacienților nemulțumiți și foarte nemulțumiți este de 66,67% și a fost calculat pe baza răspunsurilor primite de la trei persoane.
Analizăm trimestrial aceste chestionare, împreună cu medicii șefi și facem tot posibilul pentru a asigura servicii medicale adecvate.
Din păcate deși trimitem chestionare tuturor pacienților care ne comunică numărul de telefon, un număr foarte mic de pacienți sau aparținători le și completează”, arată conducerea Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad.
















[…] Citeste tot articolul Sursa & Foto Credit- “newsar.ro” contact: medialux85@gmail.com […]