Conducerea Consiliului Judeţean Arad s-a întâlnit astăzi, cu reprezentanţi ai oamenilor de afaceri din judeţul Arad, pentru a discuta asupra unui subiect extrem de important pentru dezvoltarea turistică a Aradului: înfiinţarea de organizaţii de management al destinaţiei. Întâlnirea a avut loc în contextul celor 15 dezbateri organizate de CJA pentru întocmirea strategiei turistice a judeţului, întâlniri în care au fost depuse de către agenţii economici un număr de 403 propuneri şi sugestii. Principalele 10 domenii au vizat investiţiile în ape termale şi geotermale, renovarea cetăţilor Şoimoş şi Şiria, reabilitarea drumurilor, includerea în circuitul turistic a Cetăţii Aradului, promovarea turismului gastronomic, renovarea clădirilor istorice, exploatarea Canalului Morilor astfel încât acesta să devină navigabil, promovarea turismului balnear, punerea în funcţiune a Săgeţii Verzi, formarea de personal calificat pentru servicii turistice. Fiecare dintre aceste propuneri a fost analizată şi luată în considerare de către conducerea Consiliului Judeţean Arad, fiind făcute deja demersuri pentru implementare, acolo unde legislaţia şi bugetul instituţiei permit.
Claudia Boghicevici, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Arad, a subliniat că promovarea judeţului ca destinaţie turistică trebuie realizată cu ajutorul tuturor agenţilor economici şi turistici şi a amintit în acest context importanţa Aeroportului din Arad. „Trebuie să promovăm Aradul, nu să aşteptăm să vină alţii la noi şi să ne întrebe dacă vrem să ne promoveze. Am avut întâlniri cu operatori privaţi, am avut discuţii cu toţi cei care contează în acest domeniu. Un prim pas a fost deja făcut, de pe aeroportul arădean vor pleca în vara aceasta două curse charter cu destinaţia Turcia. Este important ca aeroportul din Arad să fie cunoscut, să aibă curse, turiştii să vină să vizitele judeţul sau să aleagă Aradul ca punct de plecare spre alte destinaţii”, a subliniat vicepreşedintele Claudia Boghicevici.
Conducerea Consiliului Judeţean Arad şi-a propus atragerea de turişti către municipiu şi judeţ, organizaţiile de management al destinaţiei fiind considerate un partener de lucru extrem de eficient, după modelul celor patru astfel de organizaţii care au fost deja constituite în ţară, în Sibiu, Cluj, Bihor şi în Bucovina.
„Aceste organizaţii sunt structuri responsabile de conceperea şi implementarea unor strategii de promovare a destinaţiilor turistice. La nivel de Arad, le-am putea folosi pentru promovarea unui obiectiv, cum ar fi Podgoria Aradului, Parcul Reconcilierii, lacul Ghioroc, zonele Săvârşin sau Petriş”, a spus Iustin Cionca, preşedintele CJ Arad.
Lasă un comentariu