Toți cei care dețin o cartelă pre-pay vor fi obligați să se înregistreze la operatorul de telefonie mobilă cu un act de identitate, iar cei care doresc să cumpere o astfel de cartelă vor trebui, la rândul lor, să prezinte un act de identitate pentru a primi cartela.
Regula va fi aplicată atât în cazul persoanelor fizice, cât şi în cazul firmelor, care vor trebui să prezinte documentele de constituire a societăţii atunci când vor dori să cumpere cartele telefonice.
Noile reguli au fost aprobate de Guvern prin proiect de lege şi urmează să fie adoptate de Parlament.
Data de la care legea va intra în vigoare este 1 ianuarie 2015.
Cei care dețin, în prezent, cartele au la dispoziţie şase luni de la data intrării în vigoare a legii pentru a se înregistra, în caz contrar li se vor sista serviciile de telefonie mobilă până când deţinătorul cartelei se va înregistra pe baza unui act de identitate.
Furnizorii de servicii vor avea obligaţia de a-i informă şi a-i notifica pe toţi utilizatorii de cartele pre-pay despre această obligaţie.
Datele necesare pentru identificarea unui abonat sau utilizator vor fi numărul de telefon ori identificatorul serviciului de comunicaţii cu plata în avans sau cu plata ulterioară, împreună cu numele, prenumele şi codul numeric personal, seria şi numărul documentului de identitate, respectiv ţara emitentă – în cazul cetăţenilor străini – denumirea şi codul de identificare fiscală în cazul persoanelor juridice, precum şi numele, prenumele şi codul numeric personal al reprezentantului legal al persoanei juridice, după caz.
Prin „identificatorul serviciului” se va înţelege codul unic de identificare alocat unui serviciu de acces la internet ori la un serviciu de comunicaţii, inclusiv prin internet.
Abonaţii vor avea obligaţia să notifice furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului de îndată, dar cel mult în 24 de ore din momentul în care au luat cunoştinţă, despre pierderea sau furtul echipamentului prin care sunt furnizate serviciile de comunicaţii electronice, în vederea restricţionării utilizării acestora.
În cazul notificării de către abonaţi cu privire la pierderea sau furtul echipamentului prin care sunt furnizate serviciile de comunicaţii electronice, furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului vor restricţiona de îndată accesul la servicii.
În cazul punctelor de conectare la Internet puse gratuit la dispoziţia publicului de către persoane juridice, va fi obligatorie securizarea accesului pe bază de parolă, precum şi asigurarea procedurilor şi echipamentelor necesare stocării pe o perioadă de 6 luni a datelor furnizorului de servicii, pentru a identifica utilizatorii conectaţi în aceste puncte. Utilizatorii acestor puncte vor avea obligaţia de a-şi comunica datele de identificare la accesarea acestora servicii.
La sfârşitul perioadei de reţinere, toate datele reţinute exclusiv în temeiul legii, cu excepţia datelor accesate şi reţinute conform legii, puse la dispoziţia autorităţilor prevăzute de lege, trebuie distruse, prin proceduri ireversibile, la data expirării termenului de 6 luni.
Lasă un comentariu