Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad a organizat zilele trecute seminarul județean cu tema „Parteneriat și educație pentru șanse egale acordate copiilor și tinerilor din sistemul de protecție”. Seminarul, al doilea pe această temă, s-a desfășurat în cadrul proiectului „EDUC-Plus” PEH021 implementat de Asociația Centrul de Resurse și Informare pentru Profesiuni Sociale CRIPS din București în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1. Proiectul „EDUC Plus” Formare permanentă și profesionalism pentru servicii de calitate acordate copiilor din sistemul de protecție” este finanțat cu sprijinul Programului RO10 CORAI, program finanțat de Granturile SEE 2009-2014 și administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială.
Seminarul vizează îmbunătățirea colaborării între instituții publice, ONG-uri și alte structuri private pentru a contribui la creșterea șanselor de integrare în școală și comunitate a copiilor și tinerilor din servicii rezidențiale. Un obiectiv important este prezentarea și dezbaterea Codului de bune practici „ABC de parteneriat pentru o mai bună integrare în școala și comunitate a copiilor protejați în servicii de tip rezidențial”. De asemenea, acest seminar reprezintă un demers de îmbunătățire a dialogului și parteneriatului public privat la nivel județean, în beneficiul copiilor din sistemul de protecție.
La întâlnireau participat reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Arad, ai Direcției de Dezvoltare și Asistență Comunitară Arad, precum și reprezentanți ai ONG-urilor active în domeniul protecției copilului și ai mediului economic arădean, specialiști implicați direct în activități cu copiii, din partea DGASPC Arad, dar și tineri ocrotiți în centrele Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad.
În cadrul întâlnirii a fost făcută o prezentare a proiectului, au fost dezbătute activitățile și rezultatele preconizate. Cu această ocazie a fost reiterată și accentuată importanța formării educatorilor din serviciile de protecție a copilului, deschiderea comunității pentru acceptarea tinerilor și copiilor care provin din sistem, accelerarea procesului de schimbare a mentalității învechite a unor cadre didactice care interacționează cu aceștia, creșterea gradului de toleranță.
Fiecare participant a apreciat oportunitățile pe care proiectul EDUCPlus le oferă în profesionalizarea educatorilor, aceștia fiind prima verigă dintr-un întreg lanț educațional care influențează calitatea îngrijirii și educației copiilor din sistemul de protectie și, implicit, șansele lor de integrare socială.
Ca urmare a dezbaterilor din cele 10 județe implicate în proiect va fi finalizat Codul de bune practici pentru parteneriatul public-privat privind integrarea în școală și comunitate a copiilor protejați în sistemul rezidențial.
Lasă un comentariu