Potrivit APC România, aproape 60% dintre tinerii români optează pentru achiziționarea online a biletelor de avion și cazare, principalele motive fiind timpul redus pentru rezervarea online, descrierea detaliată a ofertelor de vacanță pe site, primirea datelor de călătorie în format electronic și încrederea sporită în plățile online securizate.
Cu toate acestea, doar o treime dintre aceștia sunt informați despre drepturile pe care le au în calitate de consumator european legate de pachetele de călătorie, potrivit unui studiu recent realizat de Kantar Public pentru Comisia Europeană.
Comisia Europeană îndeamnă cetățenii europeni prin intermediul campaniei de informare publică denumită #YourEUright să cumpere mai atent și mai conștient, apelând la drepturile lor de consumator european. Desfășurată simultan în zece țări din Uniunea Europeană, la inițiativa Direcției Generale pentru Justiție și Consumatori (DG JUST) a Comisiei Europene, campania #YourEUright urmărește creșterea gradului de conștientizare al tinerilor cetățeni privind exercitarea drepturilor în calitate de consumator european și aplicarea măsurilor de soluționare rapidă a eventualelor litigii cu comercianții.
„Generația tânără din România are o deschidere din ce în ce mai mare pentru cumpărarea pachetelor de călătorii direct de pe site-uri, datorită accesului facil și rapid oferit de mediul online. Însă, atunci când apar situații neplăcute, este important ca aceștia să știe că pot apela cu încredere la drepturile pe care le conferă statutul de cetățean european”, declară conf. univ. dr. Costel Stanciu, președintele Asociației Pro Consumatori (APC), membră a Organizației Europene a Consumatorilor (BEUC).
Mediul online influențează comportamentul consumatorilor, de aceea Uniunea Europeană depune eforturi constante pentru adaptarea drepturilor turiștilor la noile tendințe comerciale din era digitală.
Citește continuarea pe apc-romania.ro.
Lasă un comentariu