Un grup de 24 de eleve din Arad a participat, în perioada 13 februarie – 30 martie, la un proiect european desfăşurat în Spania şi Portugalia. Elevele, de clasa a XI-a şi a XII-a, au făcut, timp de trei săptămâni, practică în grădinţe publice şi private din cele două ţări.
Proiectul „Interculturalitate şi competitivitate în fomarea viitorilor educatori” a oferit o șansă reală compatibilizării sistemului național de învățământ românesc cu cel european, prin implementarea experienței acumulate de participanți și a exemplelor de bune practică observate în pregătirea inițială a viitoarelor cadre didactice din învățământul primar.
Coordonatorul proiectului a fost profesoara Ştefana Şerban, profesorul responsabil de formarea profesională a fost Valeria Pestean iar prof. Florin Sorin Haiduc, directorul Colegiului Naţional „Preparandia – Dimitrie Ţichindeal” a fost responsabil cu valorizarea rezultatelor proiectului care realizează întreaga activitate de diseminare şi valorizare.
În perioada 13 februarie – 5 martie, 15 dintre cele 24 de eleve au fost în Spania, având astfel ocazia să facă excursii în Sevilla, Malaga, Gibraltar, mănăstiri, Palatul Alhambra din Granada, Parcul de Ştiinţe din Granada (unul dintre cele mai interactive parcuri din Europa). De asemenea, cei implicaţi în proiect au participat şi la spectacole de Flamenco. Celelalte nouă fete au fost în Portugalia, în perioada 9 martie – 30 martie, aici fiind organizate excursii în Porto, Braga, Barcelos, Guymaraes, Lisabona, Valenca, Viana do Castelo şi Ponte de Lima.
„Plasarea elevilor români din învățământul vocațional pedagogic pentru efectuarea practicii comasate de specialitate în școli din sistemul educațional spaniol şi portughez a răspuns nevoii cuprinse în Proiectul de dezvoltare instituțională, de adaptare a demersului de pregătire a viitorilor absolvenți la cerințele actuale ale unui învățământ modern, european, în care educația are la bază principii pragmatice, bazate pe transmitere minimă de informații și accent pe dezvoltarea de competențe, deprinderi și abilități. Obiectivele proiectului au fost: diversificarea, aprofundarea pregătirii de specialitate a viitorilor educatori-învăţători cu noi cunoştinţe, achiziţii şi competeneţe dobândite într-un sistem de învăţământ cu o puternică dimensiune antreprenorială; necesitatea adaptării rapidă la experienţele de bune practice europene în domeniul educaţiei a sistemului educaţional din România; realizarea unor parteneriate între instituţii educaţionale europene şi implementarea unor structure comune pentru asigurarea calităţii; dobândirea unor informaţii despre cultura şi civilizaţia spaniolă/portugheza şi îmbogăţirea cunoştinţelor de limba spaniolă, portugheză şi limbă engleză”, a declarat prof. Ştefana Şerban, coordonatoarea proiectului.
Lasă un comentariu