Au mai rămas doar două zile până la finalul celei de-a 24 ediții a Festivalului Internațional de Teatru Clasic de la Arad, după ce opt trupe au trecut pragul teatrului arădean și au împărtășit publicului emoțiile, trăirile și miracolul spectacolelor jucate, trăite și dăruite cu pasiune.
Sâmbătă, 24 noiembrie, ora 19, în Sala Mare, nu trebuie ratată întâlnirea cu muzica, dansul și culoarea, atent și sensibil asamblate de Cári Tibor, un maestru al muzicii noastre de teatru. Se numesc The Tango Orchestra & Giacomo Medici și vă vor transpune în lumea misterioasă a tangoului: Cári Tibor (pian), Ilko Gradev (acordeon), Carmen Paulescu (vioară), Szabó J. Ala (violoncel), Adrian Munteanu (contrabas), alături de invitații speciali Giacomo Medici (bariton la Teatro Lirico din Milano), Alexandra Guțu (solistă a Filarmonicii „Banatul” din Timișoara) și Éder Enikő (actriță a Teatrului Maghiar de Stat „Csiky Gergely” din Timișoara).
„Rosencrantz și Guildenstern sunt morţi”, regia Tapasztó Ernő, produs de Teatrul Cetății „Gyula” (Ungaria), Compania Aradi Kamaraszínház și Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad, și „Trei surori” (foto) în regia lui Semion Serzin, produs de Teatrul „Nottara” din București alături de Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad, sunt ultimele spectacole care trag cortina peste ediția 2018 Festivalului Internațional de Teatru Clasic de la Arad. Ne bucurăm să-i avem ca oaspeţi în ultima zi de Festival, duminică, 25 noiembrie, de la ora 19.00 la Sala Mare și de la ora 21.30 la Sala Studio.
Cu „Rosencrantz și Guildenstern sunt morţi” – o tragicomedie absurdă cu două personaje secundare ale lui Shakespeare puse în prim plan de Tom Stoppard – pășim pe terenul minat al întrebărilor serioase despre viață: Cum să îţi trăieşti vinovăţia? Cum să joci cap sau pajură şi să îţi pierzi viaţa? Cum să devii un nimeni?…
„Vom urmări două personaje episodice în roluri principale: Rosencrantz și Guildenstern. Nici ei nu știu cine sunt. Fac parte dintr-o întâmplare, pe care nu o înțeleg. Se pomenesc în mijlocul evenimentelor, cu care n-au nici o legătură, şi care îi vor înghiţi într-o farsă tragic-filosofică. Vă invităm să-i descoperiți duminică, 25 noiembrie, ora 19, sala Mare”, precizează organizatorii.
Spectacolul „Trei surori” de A.P. Cehov, în regia lui Semion Serzin și traducerea Ralucăi Rădulescu, s-a născut acum două luni în cadrul Laboratorului de Teatru DENS, coordonat de producătorul și criticul de teatru rus Oleg Loevski. Evenimentul, având ca temă dramaturgia rusă, este realizat de Teatrul „Nottara” din București și a ajuns la a treia ediție.
Au participat 40 de actori de la Teatrul „Nottara” din București, Teatrul Clasic „Ioan Slavici” din Arad, Teatrul de Nord din Satu Mare, Teatrul „Tony Bulandra” din Târgoviște, precum și artişti independenți. În 6 zile s-au creat 4 spectacole, printre care și Trei surori de A.P. Cehov, în regia lui Semion Serzin.
Traducătoarea textului, Raluca Rădulescu, povestește actul de naștere al acestui spectacol ale căror sensuri – pe cât de dramatice pe atât de actuale – vă lăsăm să le descoperiți la final de FITCA,duminică, 25 noiembrie, ora 21.30 la Sala Studio: „«Trei surori» este un spectacol creat de la zero în șase zile, în condiții de cantonament. Actorii au aflat în ziua primei repetiții cu ce regizor vor lucra și care este textul ales, fiind cunoscute dinainte numai numele dramaturgilor. Au fost parcurse toate etapele de lucru, iar rezultatul este un spectacol de teatru cu o poveste spusă de unsprezece actori într-un decor minimalist, cu costume și recuzită, cu muzică și lumini. Este o montare nonconformistă, în care accentul a fost mutat de la personajele arhicunoscute ale lui Cehov la oamenii reali, vii, adevărați, care sunt în fața spectatorului, pentru a facilita perceperea actualității piesei scrise acum mai bine de un secol. Este un spectacol viu, din care nu lipsesc ironia și autoironia, nici accentele dramatice, dar este, așa cum și-a intitulat Cehov piesa, o comedie!”.
Lasă un comentariu