Filarmonica Arad a anunțat programul pe luna martie. Acesta va debuta cu un concert susținut de soliști elevi ai Colegiului de arte „Sabin Drăgoi”.
Miercuri 6 martie 2024 ora 19
Sala Palatului Cultural
Tribuna Tinerelor Talente
Dirijor Cristian Neagu
Soliști elevi ai Colegiului de arte Sabin Drăgoi
Maya Tebuie, Tiberiu Cioc, Alexei Ormanji, Alexandrina Cujba, Hannah Vâtcă, Raul Pânzaru, Alexandra Madarasz, Alexandra Bozgan, Darius Dan, Vlad Paven, Bianca Țifrea, Bogdan Selagea, David Mihuț
Începutul lunii martie îl dedicăm tinerilor muzicieni, concertul extraordinar al serii de miercuri, 6 martie 2024, fiind cel care readuce la Filarmonică tematica T.T.T.
Tribuna Tinerelor Talente este un proiect concertistic longeviv, care îmbrățișează performanțele elevilor Colegiului de arte Sabin Drăgoi și nu numai ale acestora, care se bucură de suportul orchestrei simfonice și al dirijorului ei, Cristian Neagu.
Pianiști, interpreți ai instrumentelor cu coarde și de suflat, dar și elevi ai catedrei de canto, vor fi prezenți și în ediția din acest an, la care vă așteptăm, ca de fiecare dată, să îi încurajați.
Programul conține partituri de Antonio Vivaldi, Wolfgang Amadeus Mozart, Franz Anton Hoffmeister, Ludwig van Beethoven, Felix Mendelssohn Bartholdy, Carl Reinecke, Amilcare Ponchielli, Charles Gounod, Nikolai Rimski Korsakov, Alec Rowley, Brendan Graham.
Sala Palatului Cultural
TU EȘTI PRIMĂVARA MEA
Corul academic
Dirijor Robert Daniel Rădoiaș
Șlagăre românești și internaționale în aranjamente de Sabin Păutza
Un albastru infinit, Să nu uităm să iubim trandafirii, Unde erai, Oameni, De-ai fi tu salcie la mal, Copacul, Strada Speranței, Tu ești primăvara mea
My Way, Can’t Help Falling in Love, Spanish Eyes, Besame mucho, Love Me Tender, The Winner Takes It All, Goodbye, My Love ș.a.
Cosmin Harbei – chitară electrică
Romeo Sălăjan – chitară bas
Ștefan Calancea – percuție
Sorin Dogariu – pian
Invitat Sabin Păutza
Cum să nu iubești primăvara, când aduce cu ea atâta tandrețe și sensibilitate, iar odată cu prima ei sărbătoare se oglindește în chipul celei pe care o iubim?
Femeii din viața noastră, femeilor care dau sens lumii în care trăim, le cântăm de ziua lor.
În prima seară de martie a corului academic vă așteptăm cu refrene de suflet, refrene de primăvară, luminoase și înnoitoare, visătoare și pline de amintiri.
„Tu ești primăvara mea” este prima noastră întâlnire din noul anotimp și nu putem decât să ne bucurăm de ea!
Joi 14 martie 2024 ora 19.00
Sala Palatului Cultural
Concert simfonic
Dirijor Alexander Gordon
Solistă Andra Heesch
Dirijorul corului Robert Daniel Rădoiaș
Program
Ludwig van Beethoven „Romanța în fa major, op. 50
Ralph Vaughan Williams Flos Campi pentru violă, cor și orchestră p.a.
Ludwig van Beethoven Simfonia a III-a în mi bemol major op.55
Creația beethoveniană privită din perspectiva Romanței în fa major op.50, o partitură simplă, elegantă și plină de șarm, inspirată din tendințele „la modă” în Viena anilor 1790, dar și din aceea a formei mari simfonice, tratată cu generozitate în paginile inovatoarei Simfonii a III-a, în mi bemol major, „Eroica”, readuce oferta concertistică a lunii martie pe teritoriul atât de spectaculos al romantismului muzical, al anilor săi de început, de la îmbinarea secolelor XVIII și XIX.
Ideea îmbracă prin mesajul și conținutul ei referința centrală a serii de 14 martie 2024, „Flos Campi” de Ralph Vaughan Williams, o curiozitate a repertoriului universal de concert, o suită pentru violă, cor și orchestră, o lucrare rară și neobișnuită, exotică și seducătoare, inspirată dintr-o sursă la fel de provocatoare: Cartea Cântărilor lui Solomon din Vechiul Testament.
Evenimentul se înscrie în seria de concerte, pe care Andra Heesch o dedică în acest an memoriei tatălui său, violistul Marius Nichiteanu, muzicianul român cu o impresionantă carieră internațională, la zece ani de la dispariția acestuia.
Marți 19 martie 2024 ora 19.00
Sala Palatului Cultural
Beethoven, Brahms, Bartók
Recital de vioară și pian
Vladimir Ioan Pătrașcu – vioară
Georgiana Vidican -Teohari -pian
Prezintă Roxana Sabău
Program
Ludwig van Beethoven Sonata nr. 9 în la major pentru pian și vioară op.47 „Kreutzer Sonata”
Johannes Brahms Sonata nr. 3 în re minor pentru vioară și pian op.108
Béla Bartók Șase dansuri românești
Sonata „Kreutzer”, cea mai grandioasă, impresionantă și dificilă dintre sonatele pe care Ludwig van Beethoven le-a dedicat unuia dintre cele mai cunoscute medii acustice ale muzicii de cameră, imprimă tonul serii de 19 martie 2024, un recital de vioară și pian, cu capodopere din literatura clasică.
Beethoven, Brahms și Bartók reprezintă selecția propusă de pianista Georgiana Vidican Teohari și violonistul Vladimir Ioan Pătrașcu, pentru o experiență care se îndepărtează de rutina audițiilor de joi, însă se anunță la fel de provocatoare prin conținutul ei caleidoscopic, prin intensitatea emoțională și consistența autografelor de pe paginile de partituri.
Sonata „Kreutzer”, pentru pian și vioară, op. 47, în la major, penultima lucrare beethoveniană destinată acestui duo instrumental, cea de a treia și ultima sonată pentru vioară și pian de Johannes Brahms și Dansurile populare românești de Bela Bartók împlinesc această minunată seară de recital, care reflectă la modul ideal sensibilitatea, pasiunea și performanța.
Sala Palatului Cultural
Concert simfonic
Dirijor Mihnea Ignat
Solistă Eva Garet
Program
Maurice Ravel Le Tombeau de Couperin (versiunea pentru orchestră)
Camille Saint-Saëns Concertul nr. 2 în sol minor pentru pian și orchestră, op.22
Nikolai Rîmski Korsakov Șeherezada, suita simfonică op.35
O seară formidabilă cu muzică rusă și franceză, modele de artă orchestrală în partituri de Nikolai Rîmski Korsakov și Maurice Ravel, performanțe pianistice într-un ópus de o eficiență tehnică infailibilă, într-un tablou simfonic extraordinar, imaginat pe scena de la Filarmonică de Mihnea Ignat și Eva Garet
Ce poate sa fie mai seducătoare decât povestea Șeherezadei, așezată în sunete de Nikolai Rîmski Korsakov, mai luminoasă și mai subtilă decât țesătura orchestrală a lui Maurice Ravel, oglindită în paginile unui omagiu adus barocului francez și genialului François Couperin, mai plină de virtuozitate și deschisă spre spectacol decât pianistica lui Camille Saint Saëns?
Pagini vii și nepieritoare, capodopere incontestabile ale artei sonore universale, Le tombeau de Couperin de Maurice Ravel, Concertul nr. 2 pentru pian și orchestră de Camille Saint Saëns și Șeherezada de Nikolai Rîmski Korsakov, au fost alese și pregătite pentru această seară cu totul specială de joi (21 martie 2024, ora 19.00), de orchestra simfonică și invitații ei extraordinari.
Joi 28 martie 2024 ora 19.00- Sala Palatului Cultural
Concert vocal simfonic
Dirijor Cristian Neagu
Soliști Renáta Gebe-Fügi soprană
Mihai Damian bariton
Dirijorul corului Robert Daniel Rădoiaș
Program
Camille Saint-Saëns Simfonia nr. 3 în do minor, op.78 (cu orgă)
La orgă Noémi Miklós
Universitatea Babeș-Bolyai
Partituri ale penultimului deceniu al secolului al XIX-lea, Recviemul de Gabriel Fauré și cea de a treia simfonie de Camille Saint Saëns imprimă ultimului concert de martie nuanțele discreției, ale sensibilității și subtilității muzicii franceze.
O capodoperă care nu se aseamănă cu niciuna alta, diferită de anvergura atinsă în versiunile semnate de Giuseppe Verdi sau Johannes Brahms, Recviemul lui Fauré cucerește prin frumusețea lui eterică, prin eleganță și seninatate, prin mesajul care nu se identifică decât cu viziunea compozitorului asupra morții: „o uşurare fericită, o aspiraţie către fericirea din celalalt tărâm”.
O seară cu adevărat unică de muzică franceză, în care ne vor fi alături soprana Renáta Gebe-Fügi, baritonul Mihai Damian și organista Noémi Miklós.
Lasă un comentariu