Schimbările care au loc pe piața locurilor de muncă afectează mult angajatorii din România, deoarece fluctuația de personal costă.
Decizia unui angajat de a părăsi o firmă atrage după sine costuri suplimentare din bugetul anual al respectivei instituții.
Astfel, pe lângă costul pe care îl presupune recrutarea unui nou angajat: anunţurile date şi timpul petrecut de persoanele care recrutează, se mai adaugă și costurile cu instruirea noului angajat şi atingerea nivelului de performanţă de către acesta.
Cu toate că majoritatea firmelor au departamente de resurse umane care caută metode de fidelizare a angajaților, sunt firme care nu reușesc sub nicio formă să-i facă pe oameni să rămână.
Petrom, companie aflată într-un amplu proces de reducere a costurilor pe fondul ieftinirii barilului de petrol, s-a văzut obligată să închidă sondele nerentabile. Această măsură şi-a pus amprenta asupra producţiei, care a scăzut cu 3% în primul trimestru al anului faţă de perioada similară a anului trecut. Aceeaşi strategie este posibil să fi afectat şi numărul de angajaţi.
La finalul primelor trei luni din 2016, Petrom mai avea 15.677 de angajaţi, cu 361 de oameni mai puţini faţă de finalul anului 2015, ceea ce înseamnă că în fiecare zi din primul trimestru al anului au părăsit compania câte 4 oameni.
Sursa: zf.ro
Lasă un comentariu