Angajatorilor le revin în sarcină mai multe obligații după ce ordonața privind modificarea Codului Muncii a fost respinsă.
Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Arad informează angajatorii, că în Monitorul Oficial nr.961 din 03 octombrie 2022 a fost publicată Legea nr.275 / 30.09.2022 privind respingerea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.37 / 2021 pentru modificarea și completarea Codului Muncii.
Prin urmare, prin respingerea acestui act normativ, se repune în sarcina angajatorilor care fac parte din categoria microîntreprinderilor obligația de a întocmi fișa postului și de a o aduce la cunoștința persoanei selectate în vederea angajării sau a salariatului, după caz, anterior încheierii sau modificării contractului individual de muncă.
Totodată, angajatorii, inclusiv cei care fac parte din categoria microîntreprinderilor, au obligaţia de a ţine la locul de muncă evidenţa orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidenţierea orelor de începere şi de sfârşit ale programului de lucru, şi de a supune controlului inspectorilor de muncă această evidenţă, ori de câte ori se solicită acest lucru.
„În cazul salariaților mobili precum și a celor care își desfășoară activitatea la domiciliul lor, evidențierea muncii prestate se va face conform dispozițiilor Legii nr.53 / 2003 – Codul Muncii, cu respectarea clauzelor prevăzute în contractul individual de muncă. În același context, se revine la obligația tuturor angajatorilor, de a întocmi Regulamentul intern, fiind eliminată astfel excepția de care au beneficiat cei încadrați în categoria microîntreprindelor”, precizează conducerea ITM Arad.
Foto: Arhivă, rol ilustrativ
Lasă un comentariu