A fost înlăturat orice obstacol birocratic pentru începerea lucrărilor de pregătire pentru asfaltarea drumului județean Arad – Horia – Șiria – Pâncota, anunță conducerea CJA.
„În urma discuțiilor foarte serioase pe care le-am avut cu constructorul, se accelerează ritmul lucrărilor pe drumul județean Arad-Horia-Șiria-Pâncota, unde până acum s-au realizat tronsoane experimentale, săpături de șanțuri și montări de podețe. Oamenii vor să circule pe asfalt nou, îi înțelegem și îi susținem întru totul, fiindcă pentru asta am adus fonduri europene pentru această lucrare. Pe de altă parte, apreciez faptul că firma care execută lucrarea a renunțat la o parte din profitul ei, pentru aplicarea unei soluții tehnice de calitate bună, care va prelungi durata de viață a drumului”, a declarat președintele Consiliului Județean Arad (CJA), Iustin Cionca (foto).
În ultimele luni, între constructor, Consiliul Județean și dirigintele de șantier au existat mai multe runde de întâlniri în vederea agreării unei soluții tehnice care să dea satisfacție. Având în vedere caracterul argilos al fundației drumului, a trebuit găsită soluția cea mai potrivită care să permită realizarea unui drum cu o garanție de șapte ani, așa cum a solicitat Consiliul Județean Arad.
Expertizele realizate au determinat aplicarea unei soluții de stabilizare a terenului de fundare cu lianți hidraulici. S-a optat pentru această variantă pentru că se efectuează în întregime mecanizat, eliminând factorul uman, ceea ce duce la performanțe mai ridicate. De asemenea, lucrarea cu lianți hidraulici asigură o constanță în execuție și un strat de formă uniform net superior blocajului cu piatră. Un alt mare avantaj este protejarea celorlalte drumuri județene, adiacente șantierului, deoarece transportul unor cantități foarte mari de piatra pe aceste drumuri ar duce la deteriorarea lor. Nu în ultimul rând, prin această soluție aleasă și viteza de execuție a lucrării este mult mai mare.
Vă reamintim că proiectul tehnic al drumului județean Arad-Horia-Șiria-Pâncota prevede un strat de balast de 40 cm, un strat de piatră de 25 cm și două straturi de asfalt, de 6, respectiv 4 cm.
Valoarea proiectului, finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional Regional, este de 72 de milioane lei. Lungimea drumului județean modernizat este de 30 km.
Lasă un comentariu