Partidul Național Liberal (PNL), un partid cu „greutate”, simpatizat și susținut cu vehemență de antreprenorii și cetățenii ale căror principii converg spre cele susținute de „dreapta”, de economia de piață, a pierdut cu „brio” în fața unui program populist, greu de crezut a fi unul sustenabil din punct de vedere economic.
Pe plan național, primul pas făcut greșit în campanie a fost alegerea sloganului. Indiferent că era unul copiat sau că PSD-iștii (PSD – Partidul Social Democrat) au fost mai „iute de picior”, acesta nu a avut niciun impact psihologic asupra alegătorilor, spre deosebire de USR (Uniunea Salvaţi România) care a avut cel mai bun mesaj:
Totodată, afișarea de către câţiva candidați a unui lux extravagant a generat o neidentificare a cetățenilor cărora li s-au „tăiat”, în urmă cu câţiva ani, drepturile salariale sau alte forme de venituri.
Nici irosirea banilor publici nu a fost uitată: amenajarea unor terenuri de sport în localități cu populație îmbătrânită; construirea unor săli de sport în zone de munte, puțin populate sau crearea unor locuri de joacă în zone inundabile.
„Cireașa de pe tort” a constituit-o alianța PNL-PDL, care a adus un minus de imagine pentru ambele părți, inoculând în mintea oamenilor ideea unui „traseism” politic, a unei încercări de camuflare din partea foștilor „băsiști”.
Pe plan local, „bubele” sunt multe și greu vindecabile:
̴ stabilirea ordinii pe listele electorale a fost una total „neinspirată”, oameni cu experiență și rezultate fiind poziționați pe locuri mai puțin eligibile. Mai mult, înlăturarea lui Costantin Traian Igaș a dus la neimplicarea unor primari din județ și la pierderea unui număr însemnat de voturi.
̴ campania „door-to-door”, începută cu entuziasm prin discuții cu cetățenii, a fost înlocuită, după numeroase respingeri, spre sfârșitul perioadei, cu simpla plasare a unor pliante în cutiile poștale sau pe parbrizul autovehiculelor, candidații neclarificând anumite „semne de întrebare” ale arădenilor din zona urbană sau rurală.
̴ participarea la emisiuni TV cu audiență redusă a periclitat vizibilitatea și, mai mult, asocierea, în mintea alegătorilor, a numelor de pe liste cu fețele candidaților.
În ceea ce privește greșelile personale ale lui Gheorghe Falcă, în dubla sa calitate, de președinte al PNL Arad și șef de campanie PNL pe plan național, amintim:
- neimplicarea în problemele administrației arădene (pe care le cunoștea până la cea mai mică groapă!) de la câștigarea alegerilor în vară. Drumurile dese făcute la București au creat senzația de abandon în mintea simpatizanților. Mai mult, a omis faptul că toate greșelile salariaților din Primărie îi vor fi atribuite.
- ținuta vestimentară, demnă de podium sau covor roșu, foarte potrivită pentru petrecerea timpului liber, e ca „nuca-n perete” atunci când acesta se află în timpul exercitării sarcinilor de serviciu.
- modalitatea dictatorială de conducere a partidului și a Primăriei, acesta fiind convins că deține adevărul suprem, a generat indignarea multora, inclusiv a unor colegi de partid. Unii dintre ei, aflându-se singuri în cabina de vot, au pus probabil ștampila pe „concurență”…
Asa e cand un partid se transforma in gasca unor aroganti.
Autoarea a fost draguta. A scris cu manusite despre escrocii astia.
Igaș „intelectualul” este marea pierdere a PNL ? Mai sunt din păcate mulți astfel de „deștepți” promovați în partid.