Grupul german Volkswagen se află în mijlocul unui scandal de proporții și riscă cea mai mare amendă din istoria automobilului.
Autoritățile guvernamentale americane au acuzat conglomeratul german că a păcălit, în mod intenționat, testele de consum și emisii făcute de Agenția de Mediu din Statele Unite (EPA).
La numai câteva zile de la aceste acuzații grave, germanii au recunoscut că au folosit programe de software capabile să păcălească normele de testare EPA.
Volkswagen a încălcat cu bună știință legea Clean Air Act, potrivit căreia există o limită legală pentru emisiile de oxizi de azot. În cazul Volkswagen, însă, valorile înregistrate de mașinile testate puteau depăși chiar și de 40 de ori pragul stabilit. Depășirea flagrantă a acesor norme are un impact puternic și asupra mediului înconjurător.
Experții susțin că nivelul ridicat de emisii de oxizi de azot era o consecință a reducerii consumului de către software-ul instalat.
Atitudinea Agenției de Mediu din Statele Unite a fost extrem de fermă. Americanii au cerut rechemarea în service a mașinilor echipate cu programul de păcălire a testelor de emisii. Este vorba despre 482.000 de mașini: exemplare VW Jetta, Beetle și Golf produse între 2009 și 2015, exemplare Passat produse între 2014 și 2015 și chiar exemplare Audi A3 produse între 2009 și 2015.
Toate mașinile rechemate în service au fost echipate cu motorul 2.0 TDI, cu patru cilindri, capabil să ofere 150 de cai putere. Culmea, motorul este promovat de germani cu eticheta ”Clean diesel”.
Este încă neclar dacă rechemarea în service pentru înlăturarea software-lui va fi extinsă și asupra mașinilor vândute pe piața europeană. Cert este că Volkswagen a oprit, momentan, comercializarea modelelor afectate în SUA și ar putea avea probleme mari cu introducerea altor versiuni diesel pe piață.
Consecințele financiare grave nu se opresc aici pentru că germanii riscă cea mai mare amendă din istoria industriei auto: 16 miliarde de euro.
De asemenea, ca urmare a scandalului izbucnit, valoarea acțiunilor Volkswagen la bursă au scăzut cu 23%, consemnând astfel o depreciere a brandului de aproximativ 15.4 miliarde de euro, lucru care poate influența negativ și pe viitor compania germană.
Foto: money.cnn.com
Lasă un comentariu