Nicușor Dan, președintele Uniunii Salvați România, a cerut PSD, PNL și sateliților lor să-și facă publice veniturile și cheltuielile din precampanie și campania electorală. USR a fost singurul partid care și-a prezentat înainte de alegerile locale din București situația financiară a campaniei și numele marilor și micilor donatori care au susținut partidul.
USR a repetat experiența de la locale și a prezentat presei și cetățenilor situația finanțării USR pentru alegerile parlamentare, Nicușor Dan solicitând aceeași transparență din partea competitorilor politici.
Sumele totale pe care USR le-a strâns în precampanie, deci până pe 10 noiembrie, au fost 997.545 lei. 198.000 de lei sunt împrumuturi de la două persoane fizice, una dintre ele fiind de la Claudiu Năsui candidat USR, iar cealaltă de la un antreprenor român care și-a vândut o afacere, 403.000 lei din donații de la 21 de persoane, 5.400 de lei donații mici sub 500 de lei de la 27 de persoane și 390.000 de lei donații prin mecanismul online pe care-l avem implementat împreună cu G2, de la 2.950 de persoane. Cu totul, avem 3.000 de persoane care au donat bani către USR fără să ceară nimic în schimb. Media donațiilor prin mecanismul online este de 130 de lei, a declarat Nicușor Dan.
Nicușor Dan a detaliat donațiile sume peste 500 de lei: o donație de 89.000 de lei, una de 75.000 de lei, una de 60.000 de lei, una de 25.000, una de 25.000, una de 22.000, încă una de 22.000, una de 21.000, una de 15.000 șamd.
De când a început campania, după cum știți, legea permite doar candidaților să alimenteze conturile de campanie, iar candidații au donat 251.900 lei, fiecare după posibilități, a spus liderul USR. El a precizat că USR nu a cerut niciunui candidat o sumă specifică.
Din cei 997.000 de lei strânși în precampanie USR a consumat, înainte de 11 noiembrie, 633.000 de lei. Ne-au rămas 365.000 de mii și cu 251.000 pe care i-au donat candidații, avem până în momentul ăsta 600.000 pe care să-i folosim în campanie.
Nicușor Dan a prezentat cheltuielile din precampanie și din campanie:
- Aproximativ 50.000 de lei Facebook și Google Ads
- Aproximativ 50.000 un sondaj de opinie
- 30.000 tricouri
- 20.000 corturi
- 80.000 pliante
- 10.000 chirii la diferite primării, care ne-au cerut chirie ca să ne punem corturile pentru strâns semnături
- 20.000 atelierului foto care ne-a ajutat să facem pliantele
- 100.000 remunerații pentru oamenii care au lucrat în echipa tehnică
- 150.000 promoterii care au împărțit flyere
- 50.000 datorii din campania locală, sume pe care USR s-a obligat să o plătească din banii restituiți de AEP până la 4 septembrie și care vor intra în conturi cu o întârziere de trei luni
Cheltuieli din campanie
- Un contract de 275.000 de lei pentru a distribui o scrisoare către câteva milioane de gospodării din România
- 50.000 un sondaj de opinie
- 90 000 tipărituri
Băiatul ăsta s-a făcut mare fără să treacă prin pubertate și mai rău nici armata măcar nu a făcut-o. Este părerea mea, desigur. Cine l-a băgat la înaintare se vede treaba că nu și-a făcut foarte bine lecțiilepentru că nu a reușit să-l ascundă de mulți dintre noi care știu și pot citi și alfabetul șmecherilor.
Nu-i votați. Sunt doar imitații de oameni cumsecade.