Asociaţia Economică Germano-Română DRW Arad preia iniţiativa pentru dezvoltarea Aeroportului Internaţional Arad, se arată într-un comunicat de presă al ONG-ului.
„Aeroportul din Arad are tot mai multe şanse să devină operaţional pentru curse regulate interne şi externe, în special datorită interesului investitorilor germani şi în pofida promisiunilor politice locale, nefinalizate cu nici un contract”, se arată în comunicat.
Waldemar Steimer, preşedintele Asociaţiei Economice Germano-Română, a declarat că DRW Arad a vrut să afle dacă există un real interes pentru dezvoltarea Aeroportului Arad ca destinaţie şi ca şi punct de plecare pentru destinaţii de interes din România sau din Europa. Prin urmare, DRW Arad a efectuat un sondaj de opinie printre membri săi, dar şi printre investitorii şi oamenii de afaceri afiliaţi organizaţiei non-guvernamentale. Sondajul a vizat toate cele 137 de firme germane sau afiliate, ale căror investiţii au cea mai mare pondere în economia şi veniturile din judeţul Arad. Cu alte cuvinte, respondenţii nu reprezintă un eşantion din industria şi serviciile din judeţul Arad, ci este oglinda completă a celor mai importanţi investitori din Arad.
Rezultatul sondajului i-a surprins până şi pe cei care l-au efectuat!
„Din cei 137 de respondenţi doar unul singur nu s-a arătat interesat de o legătură aeriană între Arad şi alte destinaţii aeroportuare civile. Cum era de aşteptat, majoritatea respondenţilor ar prefera conexiuni aeriene externe, însă ar exista interes şi pentru curse interne, cum ar fi Bucureşti, Iaşi, ori Craiova. Dintre ţările spre care s-ar dori să se înfiinţeze curse de linie cu decolare de pe Aeroportul Arad cele mai multe voturi au fost pentru Germania, Italia şi Franţa”, se menţionează în comunicat.
Sondajul efectuat de către DRW Arad a scos la iveală şi alte solicitări ale principalilor investitori din Arad, printre care ar fi cuplarea zborurilor cu altele, căutarea unor linii aeriene complementare cu cele care operează pe Aeroportul din Timişoara, o rută foarte solicitată spre Memmingen (lângă Munchen), dar şi spre Portugalia şi Spania, ori chiar spre Cluj. Probabil că interesul pentru o rută aeriană spre Cluj ar fi apărut în special tergiversării construirii unei autostrăzi care să lege Aradul de Cluj, precum şi lipsa unei perspective în realizarea unei astfel de infrastructuri, în vreme ce o linie aeriană ar necesita costuri mult mai mici.
Waldemar Steimer, preşedintele DRW Arad, a transmis personal acest sondaj de opinie către Guvernul României, dar şi către Compania Aeriană TAROM, al cărui director general este acum unul dintre vicepreşedinţii Clubului Economic German Banat, Werner-Wilhelm Wolf. Sondajul se doreşte a fi un punct de pornire a negocierilor pentru înfiinţarea de curse aeriene de linie pe Aeroportul Arad.
DRW Arad a purtat discuţii şi cu reprezentanţi ai Consiliului judeţean Arad, respectiv cu vicepreşedintele Sergiu Bîlcea, se mai precizează în comunicat.
Lasă un comentariu