Numărul de apeluri inițiate de arădeni către Dispeceratul Direcției Generale Poliția Locală Arad (numărul de telefon 0257-939) a crescut constant în ultimii patru ani.
Astfel, 14.284 de apeluri au fost primite de la începutul anului, comparativ cu 10.749 în 2016, 11.988 în 2017 și 13.759 în 2018. În paralel, se înregistrează un volum mare de sesizări redactate de arădeni, cu o expansiune notabilă a semnalărilor transmise electronic (pe platforma „My Arad”, la adresa secretariat@polițialocalaarad.ro).
Dintre apelurile telefonice, 2.566 s-au încadrat în sfera de competență directă a DGPLA, vizând preponderent intervenția în teren a polițiștilor locali cu atribuții de circulație și ordine publică. Un număr mai mic de solicitări au făcut referire la acțiuni de periclitau mediul în oraș, activități comerciale ilegale ori efectuarea de lucrări în construcții cu încălcarea prevederilor Legii 50/1991. Pentru aceste domenii, arădenii preferă transmiterea prin e-mail ori în format fizic a sesizărilor privind contravențiile sau infracțiunile ce intră în competența poliției locale (uneori însoțite de imagini ale situațiilor din teren), informează DGPLA.
Analiza efectuată la nivelul poliției locale relevă că aproximativ 2000 de sesizări cu o desfășurare limitată în timp, vizând contravenții privind circulația rutieră și ordinea publică, parvin tardiv echipajelor DGPL. Cauza o reprezintă receptarea lor prin prin canale mai lente de comunicare, precum sesizările pe hârtie, prin e-mail ori prin intermediari instituționali, în locul apelării numărului unic 0257-939,. De asemenea, presiunea exercitată asupra infrastructurii orașului de creșterea masivă a numărului de automobile a accentuat dezechilibrul dintre capacitatea reală a dispeceratului poliției locale de a prelua sesizările cetățenilor privind blocarea căilor de acces, traficul greu neautorizat, parcările neregulamentare etc. și resursele umane limitate ale serviciului circulație din cadrul DGPLA. Acest aspect va impune creșterea numărului de polițiști locali cu atribuții de circulație, în următorii ani.
Cea mai mare pondere a apelurilor relevante efectuate la numărul unic 0257-939 în anul 2019, respectiv 11.723 până în prezent, semnalează incidente survenite pe domeniul public care intră în zona de competență mai amplă a municipalității: avarii la rețele de utilități, apariția unor zone de pericol pe căile de acces rutiere și pietonale, delimitarea necorespunzătoare a lucrărilor de infrastructură, gestionarea deficitară a deșeurilor de către operatorii de salubrizare stradală, lăsarea în libertate a animalelor domestice pe domeniul public, deteriorări ale unor fațade sau ornamente etc. Dispecerii DGPL Arad preiau situațiile de criză și anunță operatorii abilitați să soluționeze situațiile de criză, dirijând, totodată echipajele de la ordine publică și circulație în teren, unde iau măsuri de protejare a cetățenilor, până la remedierea problemelor. Intervenția și izolarea rapidă a incidentelor de acest tip survenite noaptea, în week-end și în timpul sărbătorilor legale au fost posibile, de multe ori, datorită funcționării continue a dispeceratului poliției locale, spun cei de la DGPLA.
Odată cu extinderea masivă a sistemului de monitorizare a străzilor și zonelor critice din oraș preconizată de administrația arădeană, la dispeceratul poliției locale va crește ponderea activității de dirijare a agenților constatatori către zone unde se documentează incidente/contravenții prin intermediul camerelor amplasate în locații aprobate de consiliul local. Drept urmare, se vor reduce timpii de reacție ai echipajelor și se va îmbunătăți rata de sancționare a contravențiilor survenite punctual, în perioade când zonele respective nu sunt acoperite de echipaje ale DGPL sau MAI.
Lasă un comentariu