O construcție care a costat autoritățile 350 de milioane de dolari s-a dovedit a fi una dintre cele mai inutile construcții ale tuturor timpurilor. Este vorba despre podul care ar fi trebuit să lege provinciile subdezvoltate din nord-estul Chinei cu Coreea de Nord.
Podul peste râul Yalu a fost inaugurat în luna octombrie, însă în partea nord-coreeană acesta nu este finalizat. Construcția se termină brusc în câmp, nu există clădiri de vamă, iar drumurile spre pod nu au fost, încă, construite.
Un raport publicat de Global Times arată că deschiderea propriu-zisă a podului lung de 3 kilometri a fost amânată „pe termen nedefinit”. Oficialităţile din Beijing şi Phenian nu au făcut comentarii oficiale. Analiştii străini consideră că întârzierea lucrărilor din partea Coreei de Nord indică îngrijorări cu privire la influența economiei chineze asupra ţării.
De la fondarea sa, Coreea de Nord a fost extrem de precaută în a deveni dependentă de cele două puteri economice vecine, China şi Rusia. Phenianul a început proiecte majore de construcţii, printre care un nou aeroport internațional şi ansambluri rezidențiale. În afara noului pod, China vrea să dezvolte şi o reţea de drumuri în Coreea de Nord, pentru că provinciile sale să aibă acces mai uşor la porturile nord-coreene, pentru export la costuri mai mici. Vechiul pod dintre cele două ţări, construit în 1937, permite accesul trenurilor, al maşinilor şi camioanelor, însă traficul auto se poate face pe un singur sens. În mod normal, traficul se desfăşoară pe un sens dimineaţa şi pe celălalt după-amiaza.
Lasă un comentariu